Gæld nedskrevet til 0

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87719
    AnonymForfatter

    Jeg har i nogle år haft en misligeholdt gæld hos Lån og Spar Bank.

    På min seneste årsopgørelse ser jeg i min oversigt over Renteudgifter og Restgæld, at min restgæld er 1 krone.

    Og det er vel at mærke ikke fordi jeg har afdraget på gælden.

    Hvad er der sket?

    #112500
    AnonymForfatter

    Enten er det en fejl hos Lån & Larm eller også har de virkelig eftergivet dig gælden. Vær dog opmærksom på at skatteindberetningen IKKE i sig selv er en accept fra banken om at du ikke behøver betale.

    Mest sandsynligt har de internt i deres systemer angivet at ‘de penge får vi nok ikke igen’. I gamle dage var det ofte ensbetydende med at de heller ikke gjorde noget forsøg på at få dem igen, men det ville jeg ikke nu om dage føle mig sikker på. Man har nemlig fundet ud af at der alligevel er penge i de gamle gældsposter.

    Det er jo sådan at hvis du ikke ejer eller tjener mere end det absolut nødvendigste, så koster det banken penge uden at se alligevel har nogen mulighed for at få noget ud af dig. Heller ikke med fogedens hjælp. Men den dag du kommer til penge, så forholder det sig anderledes. Derfor er der god chance for at du alligevel vil høre fra dem med jævne mellemrum hvor de vil prøve at se om du i mellemtiden har fået mulighed for at betale.

    #112516
    fk2001Forfatter

    Nu har jeg ikke så meget erfaring i disse situationer, men jeg kunne forstille mig at i det øjeblik lånet misligeholdes har banken ret til at opsige det, og når de gør det, overgives til indkasso, hvorefter det ikke længere figurere som gæld til banken.

    #112518
    AnonymForfatter

    Gælden er 6 år gammel.

    Gælden er blevet “nedskrevet" til 1 krone, samtidig med at RKI-registreringen blev slettet.

    Så det er nok udtryk for at de lidt har mistet håbet.

    #112526
    NultopskatForfatter

    Du er nok for optimistisk, RKI registreringers “holdbarhed" er desværre kun 5 år for samme gæld, så mon ikke det bare er “sidste salgsdag, der er overskredet.."
    Iøvrigt skal du være opmærksom på at skatteuvæsenet betragter gældseftergivelse som en indkomst.

    #112638
    AnonymForfatter

    FLOT AT VÆRE STOLT AF SÅDAN NOGET….. Betal din gæld….

    #112650
    AnonymForfatter

    Gode Råd: Hvornår har jeg givet udtryk for at jeg er stolt?

    At jeg skriver som “Anonym" er vel netop udtryk for at jeg IKKE er stolt over have misligeholdt gæld?

    Jeg stiller et spørgsmål, og fik nogle gode svar, så hvad skal dit afsluttende mavesure indlæg til for? Er du misundelig fordi du ikke selv har fået “eftergivet" en gæld?

    Dit nav, “Gode Råd" er misvisende, overvej at skifte navn til “Sure Opkast"

    #112656
    AnonymForfatter

    Lige præcist derfor……

    #112678
    AnonymForfatter

    Jamen hvad er så din grund?

    Når du ikke kan stå inde for det du skriver så hold fingrene fra tastaturet.

    #112780
    AnonymForfatter

    Jeg blev registreret i RKI for 3 år siden, så om 3 år skylder jeg dem ikke flerer penge?

    #112786
    AnonymForfatter

    Jo Lone – du skylder stadig penge – medmindre du afvikler den…

    #112804
    AnonymForfatter

    Det forstår jeg ikke, gælden er forældet=?

    #112818
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke Lone er på udkig efter råd, men gøre grin med denne debat….
    Bare min holdning – fra nu af tavshed måske vejen frem?

    #112838
    AnonymForfatter

    Sikke noget underligt noget at skride, det er da et dårligt rpd

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.