Er Nordea en udenlansk bank ?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • rivejernetForfatter
    Indlæg
  • #96379
    rivejernetForfatter

    Erhvervsminister Brian Mikkelsen indgik i december 2016 en aftale med Nordea at de blev en filial af Sverige/Finland og derved ophørte den danske finanstilsyn og overgik til det svenske og derved andre regler med hensyn til salg af bankfordringer. Finanstilsynet har i ny kendelse fra 2018 skrevet at der ikke længere er klagemuligheder over banken i DK, ej heller god skik reglen. Den eneste klageinstans er datatilsynet. Ja, men så er det jeg spørger: Kan Nordea så i det hele taget føre sag ved en dansk domstol/foged når de ikke er under dansk lovgivning ?

    #231738
    testForfatter

    Så en dansk virksomhed der sælger noget i sverige kan ikke føre en inkassosag i sverige. Det er nyt for mig.

    En videre står der altså følgende på nordeas hjemme side,
    “Banken vil fortsat være underlagt tilsyn af Finanstilsynet i Danmark som følge af dansk lovgivning. “

    Så igeng jeg tror ikke dine argumenter for ikke at betle din gæld holder. Tror kun du gør der værre for dig selv,

    #231740
    MichaelForfatter

    Din sag er allerede blevet behandlet i Landsretten og du tabte så indse dog nederlaget og kom i gang med at afdrage den gæld du selv har ansvaret for

    #231743
    testForfatter

    Hvis det i øvrigt det ovenstående der har været dit du ville ha din advokat til at køre sag ud fra kan jeg godt forstå i har været uenige. Men det er dig der ikke har ret rivejern.

    #231744
    rivejernetForfatter

    Jo, jeg har ganske ret. Finanstilsynet har IKKE længere tilsyn med Nordea efter Nordea DK blev en filial af Sverige/Finland. Læs afgørelsen fra finanstilsynet 2018…Nordea er ikke længere under loven om finansiel virksomhed.
    Mit indlæg er af principiel og drejer sig ikke om mig.

    #231745
    rivejernetForfatter

    Du har fuldstændig misforstået tråden, få dig et par læsebriller 🙂

    #231746
    testForfatter

    Tja nordea oplyser noget andet på deres hjemmes side. Tænker jeg vælger at tror på det og ikke hvad en anonym person skriver på nettet.

    #231747
    testForfatter

    Ps gad vide hvorfor der danske finas tilsyn så besøger nordea i dk ?

    https://www.finanstilsynet.dk/Tilsyn/Vurderinger-af-finansielle-virksomheder/2018/Nordea-Bank-221118

    Gad vide hvad du vil med disse mystik indlæg og påstande om at nordea ikke kan indrive gæld skiftet hos dem i dk.

    #231748
    morsdrengForfatter

    Hvordan kan du tro, at en minister kan aftale med et pengeinstitut, at det skal være hjemmehørende i Finland. Det er der kun én som afgør, nemlig banken selv.

    At der ikke længere er klagemuligheder over Nordea i Danmark er noget sludder. Det fremgår tydeligt af Nordea´s danske hjemmeside, at klager kan indgives til Det Finansielle Ankenævn (tidl. Pengeinstitutankenævnet). I øvrigt kan du ved selvsyn konstatere, at også Santander Bank, som er en filial af Santander Norge, kan indbringes for Det Finansielle Ankenævn.

    På en anden tråd påstår du, at Fogedretten har truffet en forkert afgørelse og at du er dybt uenig i:
    At Nordea må sælge sine fordringer
    At Lindorff må købe disse
    At kravet mod dig er uforældet
    I fogedrettens afgørelse/foretagelse af udlæg i din bil
    I Landsrettens afgørelse af din kære af fogedrettens afgørelse
    Og mener desuden at din beskikkede advokat var inkompetent.

    Rivejernet har det aldrig strejfet dine tanker, at det kan være dig som har uret og har misforstået situation. Tror du virkelig, at Lindorff (nu Lowett) betaler Nordea 400 millioner for fordringer som de ikke må eller kan inddrive via fogedretten?

    At kære fogedrettens udlæg til Landsretten betyder IKKE, at sagen materielt er blevet behandlet af eller er blevet tabt i landsretten

    Iøvrigt drejer sagen sig IKKE om Nordeas inddrivelse af sit tilgodehavende, men om hvorvidt skyldnerernes fortrolige oplysninger lovligt har kunnet videregives til køberne af fordringerne, Lindorff m.fl.

    #231758
    testForfatter

    ps rivejernet, hvad er det jeg eller måske vi da du lader til at være uenige med alle andre i tråden har misforstået`?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.