Nu blev jeg afvist hos Coop Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 61 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93762
    AnonymForfatter

    Jeg prøvede for sjov at ansøge om det nye Coop Mastercard idet jeg har Coop kort i forvejen hos Entercard som nu bliver til Remember kort.

    Jeg gav dem mit titel, navn på arbejdsplads, indtægt, indestående i banken osv (de oplysninger de kræver). Samt det nøjagtige beløb som jeg skylder Entercard, hvilket jeg gav dem bemyndigelse til at læse via kreditstatus.dk. Jeg er ikke registeret i hverken RKI eller debitor registret og er ligesom mange andre danskere i en A-kasse. Men åbenbart fordi jeg har gæld til Entercard på mit gamle Coop kort, så blev jeg afvist til den nye kort.

    Det gør ikke noget, men det viser blot min pointe at kreditvilkårene er blev strammet de senere år.

    #199482
    AnonymForfatter

    Privatøkonomien er åbenbart ikke fremragede!

    #199484
    AnonymForfatter

    Jeg ringede derover og fik at vide at det var fordi jeg ikke havde opsagt mit kundeforhold med Entercard, at det var derfor jeg ikke kunne blive godkendt.

    #199648
    AnonymForfatter

    Det lyder mærkeligt at du skulle blive afvist pga din kunde forhold hos entercard. Jeg havde ikke nogle problemer

    #199678
    AnonymForfatter

    Men har du så modtaget dit coop mastercard?

    #199682
    AnonymForfatter

    Nej jeg er stadig kunde hos Entercard og fået deres Rememberkort som erstatning for mit Coop kort.

    #199684
    AnonymForfatter

    Jeg fik af vide af deres kundeservice at jeg vil modtage det indfor 2 ugers tid.

    #199688
    HalliHalloForfatter

    Mitsubushi, har du søgt uopfordret, da der på deres hjemmeside står, at man skal vente til man får en mail fra dem?

    Så det forstår jeg ikke rigtig, men kan du kaste lidt lys over dette, mitsubushi eller evt. andre, der har forstand sådanne ting?

    #199692
    AnonymForfatter

    Man følger linket “bliv kunde" på bank.coop.dk.
    Men det gælder kun, hvis man allerede har et coopplus mc.

    #199696
    HalliHalloForfatter

    Nå sådan, så er det da ikke helt klart skrevet. Men det har vist også været oppe i pressen, at mange kunder er usikre og ikke rigtig forstår hvordan de skal forholde sig.

    Vil de sige at du nu også har en indlånskonto i banken nu? Eller gælder det kun MasterCardet?

    Men jeg venter pænt til jeg får en mail fra dem, hvor der står at jeg kan søge om det nye kort, da jeg har afmeldt entercardet gennem Coop, som de skrev at man kunne.

    Men man kan vist ikke få en kreditgrænse på over 30.000 kr. Er det rigtigt forstået? Men så må jeg jo nøjes med det, og det går jo nok også.

    #199698
    AnonymForfatter

    Jeg fik en mail fra dem før jeg søgte på bank.coop.dk. Man får en email når man er keditgodkendt

    #199700
    AnonymForfatter

    Du kan godt søge om Mastercard selv om du ikke har modtaget email endnu, kredit grænsen er på 20.000 kr. Jeg har ikke indlånskonto hos dem

    #199702
    AnonymForfatter

    Man kan vælge op til 30.000.
    De begynder at sende kort ud den 27. juni.
    Jeg er spændt på om jeg når at få det med på ferien.

    Jeg har heller ikke modtaget Re:membercard endnu.

    #199706
    PD 99Forfatter

    Har modtaget Remember-kortet for et par dage siden.

    Hvis man kun har kortet som en reserve til udlandsbrug, og alligevel betaler 100% ud hver måned, kan jeg ikke se fordelen i at skifte/supplere med Coops kort. I den beskrevne situation er begge kort jo gratis. Gider derfor ikke at ansøge hos Coop.

    #199708
    HalliHalloForfatter

    Champ: det kan jo ikke være mange de skal sende ud til den 27.6.2013, da den store masse endnu ikke har modtaget den lovede mail, hvor man skal ansøge. Får du ikke kortet inden ferien, så hæv lidt ekstra kontanter, men det ved jo nok alt sammen i forvejen.

    PF99: Nej, der er da ikke den store fordele, men jeg, ligesom skribenten Jyden, lægger vægt på at man kan bruge det som medlemskort ved kassen i Kvickly og andre af deres butikker, ligesom man kan hæve over på kortet, d.v.s. at man kan “låne" 30.000 kr. rentefrit i op til ca. 47 dage, hvis man lige står og har brug for det. Jeg ved, at vores general og er glad for kortet, og han bruger det vist også til at købe fladskærme med i Elgiganten, eller er det hurtiglån han bruger, kan ikke lige huske det, da han ofte skifter standpunkt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 61 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.