Ikea shopping card

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Indlæg
  • #196356
    AnonymForfatter

    Jannie99, Du glemmer jo at Danmark er verdens dyreste samfund og leve. Hvor el,vand, varme og mad koster 2-300% mere end i resten af Europa. Det betyder hvis man er lavlønnet, så bliver ens løn ædt op af afgifter på dit og dat, og så er der jo intet tilbage til hvis sofaen går i stykker eller vandrøret springer. Selvom om du ingen gæld har, så vil de almindelige banker ikke røre en med ildtang, hvis din indtægt er 500.000 årligt. Derfor er din eneste mulig at låne f.eks. hos Ikano. Det er jo virkeligheden for mange danskere.

    #196358
    AnonymForfatter

    altså hvis din indtægt er “under" 500.000 kroner årligt.

    #196360
    234461Forfatter

    Jannie99, du skal ikke have ondt af mig, jeg sådan set ikke fattig. Og det er ikke livsnødvendigheder, det er nye havemøbler til kolonihaven, nye tagrender, opvaskemasine osv. Ting vi gerne vil have, men vi er en børnefamilie med stille og rolige indtægter, der ikke PRIORITERER den store opsparing, så synes vi vores hverdag bliver for træls. Der skal være råd til ferier og ture osv. Vi har arbejde begge to og modtager ikke en krone fra det offentlige og har aldrig gjort det. Så vi betaler en hver sit og klarer os selv. Et lån som vi (uden ekstra omkostninger) kan afdrage over 36 måneder, er genialt til disse køb for os, der ikke har (eller har i udsigt at få) en opsparing på 25.000 kr.
    Så der er ikke – lige i dette tilfælde – noget at græde over.

    #196362
    AnonymForfatter

    234461, Det står på Ikanos hjemmeside. “Vi diskriminerer ikke, og udelukker ikke nogen fra at låne, og vi vil hellere give en delbevilling hvis vi finder fornuftigt".

    Tænk hvis de alm. banker tænkte sådan?

    #196364
    234461Forfatter

    AlphaMale: jeg kunne ikke være mere enig! Min bank ville nu vældig gerne låne mig til ovenstående, til en rente på 10,75 :-), så tænkte jeg, at hun kunne rende og hoppe… hurra for Ikea.

    #196370
    AnonymForfatter

    Jeg kan kun græde/grine når I ikke kan indse at der også er den mulighed at vente med at købe indtil man har pengene. Hvis du ikke kan spare 25.000 op kan du da slet ikke have råd til at afvikle lånet da det koster dig 30-40.000. Men det er jo sagens kerne, de fattige får aldrig sparet op men vil forbruge før de har pengene, derfor render de altid bagefter i livet og betaler dyre renter for at forbruge ting. Det værste er når man så har købt møblerne eller fladskærmen og så 4 år senere ikke bruger dem mens man fortsat skal betale af på lånet. Det må være en dejlig fornemmelse…

    #196372
    234461Forfatter

    Jannie99, du har da slet ikke fanget at det her lån rent faktisk er gratis? Det er jo det hele tråden handler om.. Det koster ikke 30.000 – 40.000 – så dum er jeg ikke (eller så fattig er jeg ikke)Det koster det beløb man låner. Punktum. Det er en kampagne Ikea kører, som sluttede igår.

    #196376
    MichaelForfatter

    Debattøren “234461" (kunne du ikke have valgt et andet navn?) skriver:

    “du skal ikke have ondt af mig, jeg sådan set ikke fattig. Og det er ikke livsnødvendigheder, det er nye havemøbler til kolonihaven, nye tagrender, opvaskemasine osv. Ting vi gerne vil have, men vi er en børnefamilie med stille og rolige indtægter, der ikke PRIORITERER den store opsparing, så synes vi vores hverdag bliver for træls. Der skal være råd til ferier og ture osv"

    Javel ja. Men hvordan går det så med at få råd til ferier, ture osv. når Ikano skal have 700 kr/md de næste 1½ år? Bliver der flere eller færre penge til ferier tror du? Eller skal den næste ferie også finansieres af et kviklån? Og måske også den næste fladskærm, PC osv?

    Der er så mange der brænder sig på den “logik" her og det kommer du sikkert også til. Uanset betalingsbetingelser så er der ALDRIG noget bedre end at spare op og købe kontant.

    Men vi lever jo heldigvis i et frit land så god fornøjelse med at betale af på din gæld de næste 36 mdr.

    #196378
    234461Forfatter

    Michael: (jeg har det samme log ind til alt, så kan jeg huske det, og det her er mit medlemsnummer i badmintonklubben… Jeg hedder Cathrine Bjerregård Nielsen, jeg prøver ikke at være anonym). Jamen det har du helt ret i, det er heller ikke med verdens skønneste fornemmelse i maven, det kunne være rigtig fedt at have flere penge så vi havde råd til alt. Vi har ingen forbrugslån overhovedet, vi har opsparing, men den er lige nu øremærket en ny bil, da den gamle skranter. Men jeg tager dette tilbud, da det giver mig mulighed for nye tagrender, og bla bla bla som vi trænger til, og det er ikke lykkes mig at finde en billigere financiering end dette her.
    Den ekstre udgift på 700 kr. i måneden er regnet ind i budgettet de næste 36 mdr. og det føles næsten gratis for mig. Det går fint med at få råd til ferier og ture som vi gør det nu, men så er der heller ikke til en større opsparing. Jeg tror ikke vi behøver være enige.

    #196380
    AnonymForfatter

    Jeg taler ikke om den konkrete IKEA kampagne men om kontokort i helhed inkl IKEA.

    Hvor fedt er det at man de næste mange måneder skal betale IKEA penge for den sofa som allerede står i stuen. Problemet er jo at for langt langt de fleste opstår der nye drømme kort tid efter at drømmesofaen er i hus og så er det sgu surt at have en gæld som skal væk først. Og så har du starten på et nyt afsnit til luksusfælden for mange når det nu er så nemt at trykke på knappen og bestille et nyt lån til næste drøm.

    #196382
    MichaelForfatter

    Citat: “Den ekstre udgift på 700 kr. i måneden er regnet ind i budgettet de næste 36 mdr. og det føles næsten gratis for mig"

    Ja, det er præcis problemet med kontokort, L’Easy og andet lort i samme boldgade. Det koster “kun" nogle få hundrede kroner, men sagen er jo at det løber op og at det gør det i rigtig lang tid. Jeg har ingen forhåbninger om at du forstår hvad jeg siger så du må gøre dig dine egne sure erfaringer.

    Iøvrigt kiggede jeg lige ind på dit link og der står intet om rentefrihed. Renten er 15,6%.

    #196384
    234461Forfatter

    Ja, for kampagnen til 0 kr. udløb igår, d. 28. feb. Så NU koster det 15,6 % i rente. Jeg fik kortet i kampagneperioden. Det løber op i lige præcis 700 kr. de næste 36 mdr. Slut. Vi behøver ikke være enig. Hold du dig langt væk fra de kontokort, og jeg vil købe nye tagrender – og nyde det.

    #196386
    MichaelForfatter

    Så kan jeg åbenbart ikke regne. 36 mdr er ikke 1½ år, men 3 år som trådstarter ønsker at betale gælden af på.

    Det gør kun tingene endnu værre.

    #196388
    HalliHalloForfatter

    Da jeg læste Jannis 2 provokerende linier:

    “Jeg kan kun græde over de holdninger som kommer til udtryk herinde. “Hvis du står og mangler penge til møbler" og “folk som tjener lidt skal også have lov til at leve" er fremragende eksempler på hvorfor de fattige forbliver de fattige.",

    så vidste jeg at tråden ville løbe løbsk, hvilken det også gjorde.

    Jeg må tilstå, at jeg ikke har læst indlæggene, men jeg kan hilse fra Joacim B. Olsen og sige:

    Der findes ingen fattige i Danmark!

    #196418
    AnonymForfatter

    Jeg beklager mig ikke over min løn, og jeg skal betale i renter og afdrag for dit. Derfor vil jeg gerne frabedes kritik af at jeg skulle være mindre idiot fordi jeg synes Ikea finanseringsselskab ikke er automatisk er en dårlig ide at købe møbler igennem.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.