Lån til mc

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • _me and you_Forfatter
    Indlæg
  • #95335
    _me and you_Forfatter

    Hej,
    Har længe ønsket mig en mc, har sparet 25000 kr op og været indstilketb på at vente til jeg nåede de 50000 kr, da det ca var prisen jeg gik efter.
    Problemet er bare nu at der en fin cykel til 48000 kr.
    Så jeg mangler lidt. Forhandleren tilbyder lån fra Santander på hele beløbet til 4.35 % eller skal man smide de 25000 og “låne" de sidste fra den kassekredit man har og som ikke er brugt i mange år.
    Jeg vil bare høre jeres mening om hvad der er bedst kan betale sig – selvfølgelig klogest at vente til man selv har sparet op 😉

    #221208
    thsvForfatter

    Ved et lille lån som her kan stiftelsesomk. let vælte læsset.

    Lån på 23.000 koster 1.083 kr om måneden ved 1% i mdl. rente (12 % årligt svarende til kassekredit) over 2 år.
    Er stiftelsesomk. ved Santander over 1.800 kr bliver dette derfor dyrere og så er der end ikke taget højde for at rentefradraget er højere ved kassekreditløsningen.
    Kassekrediiten vil koste maksimalt 3.000 kr i renter over de 2 år og i praksis endnu mindre, da indeståendet jo også modregnes til samme rente.
    Så køb motorcyklen og fortsæt opsparingen indtil kassekreditten er afdraget.

    #221246
    HalliHalloForfatter

    Jeg ville vente med at købe cyklen til du har pengene, og der skal selvfølgelig nok komme et godt tilbud til dig igen.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.