Hjæælp

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95291
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har levet et uansvarligt liv hvor der blevet brugt mange penge, penge som jeg ikke havde.
    Det har nu skabt mig en gæld på ca 80.000 kr fordelt hos mange forskellige kreditorer. 12.000 i banken, et mastercard på -10.000, 12.000 hos Ekspresbank fordelt på 3 lån, 8000 hos Ikano, 5000Leasy, 4000 Vivus osv. osv.
    Hvordan er det smartest at afvikle min dumme gæld?
    Finde et sted der villig til at låne mig alle pengene? I såfald er banken vel billigst i renter, men kunne de være interesseret i min gæld?
    Beholde de mange kreditorer som de er nu men ringer og lave aftale med dem? Som et ser ud nu vil jeg ikke kunne betale dem alle til d. 1. Er det så de mindste lån jeg skal afvikle først eller dem med højeste ÅOP?
    Min økonomi er som sådan ikke dårlig, dog heller ikke toppen, jeg har bare levet i liv i overhalingsbanen.
    Jeg tjener ca 15.000 og når husleje, bil, mad, mobil, akasse osv er betalt har jeg et rådighedsbeløb på 5126. Af disse tænker jeg at bruge 3000-4000 om måneden på at afvikle min gæld. Jeg vil ikke sidde alt for stramt, men jeg må også mærke konsekvensen af det liv og også for at få afviklet gælden hurtigt.

    Håber nogen eksperter kan hjælpe mig med råd.

    #220744
    MichaelForfatter

    Sælg bilen og skær alle udgifter helt ind til benet. Ingen bank vil overtage et utal af forbrugslån stiftet under uansvarlige forhold. Der er ingen andre muligheder.

    #220754
    ABDForfatter

    Afdrag så meget som muligt og afdrag de dyreste lån først.

    #220758
    AnonymForfatter

    Min egen bank var heldigvis villig til at låne mig hele beløbet, havde jeg ikke regnet med netop når man har været uansvarlig. Men igen, bankerne skal jo også have fjolser at leve af.
    Jeg har lært min lektie, bilen blev ikke solgt men der blev skåret lidt ind til benet

    #220934
    peter holm larsenForfatter

    Ja banker er til fo at tjene penge, Michaels typiske angrebsvinkel at man aldrig kan låne hvis man har gæld er igen kommet til skamme.

    Hvis banker kun ville låne ud til personer med store indeståender ville de næppe udlåne ret meget.

    Det er jo netop forbrugslån bankerne tjener penge på.

    At låne ud til boligejer med pant i ejendom til en rente på 0,6% – 1,5% er der reelt nærmest intet at tjene på for banken. Så er nok nærmere lige modsat Michaels påstand – skal du låne til 0,6 % så er banken ikke særligt interesseret i dig.

    #220962
    thsvForfatter

    Lyder da rart at banken vil hjælpe dig.
    Givet 10% i rente, samlet gæld på 85.000 kr og mdl. ydelse på 4.000 kr vil din gæld være afviklet på lige under 2 år.
    Renten har dog ikke så stor betydning, da ydelsen mest er afdrag, selv ved 16% i rente er det kun lige over 1.100 kr om måneden i starten.

    #221000
    HalliHalloForfatter

    Frank William Abagnale

    Til lykke, det var da dejligt at høre at banken var til at tale med, og at du har lært af dine fejl.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.