Trustbuddy

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95218
    AnonymForfatter

    Jeg valgte for cirka et år tilbage, at optage et lån hos Trustbuddy. Fik så senere besked om, at de var gået konkurs. Jeg valgte af uforklarlige årsager ikke at betale lånet ud. Her 5 måneder efter, har jeg endnu ikke hørt noget fra dem, som skulle tyde på at de vil have deres penge. Kan jeg forvente det fortsætter sådan? Eller vil det bide mig i røven, så jeg pludselig får en rykker af de helt store? Eller hvad kan udspillet blive?

    #219904
    morsdrengForfatter

    Hvis du er handelsstuderende burde du vide, at du stadig skylder pengene selv om långiver er gået konkurs, men nu blot til konkursboet.

    Så regn ikke med at du slipper for at betale.

    #219906
    AnonymForfatter

    Jeg læser til socialrådgiver. 😀

    Men kan jeg forvente et krav om højere betaling desto længere tid der går, på trods af jeg intet hører?

    #219908
    AnonymForfatter

    Jeg ønsker egentlig bare at få lånet ud af verden, ved du hvor jeg skal henvende mig? Eller er jeg afhængig af de selv kontakter mig?

    #219916
    morsdrengForfatter

    Når du ikke betaler er dit lån misligholdt, de eventuelle følger heraf fremgår af det lånedokument som du i sin tid underskrev. Men der vil under alle omstændigheder på løbe renter, eventuelt en forhøjet morarente, fordi du ikke har betalt til tiden.

    Jeg går ud fra, at du IKKE har fået nogen besked fra Trustbuddy eller konkursboet om hvordan du skal forholde dig efter konkursen. Har du det, skal du naturligvis følge instruksen. Ellers, kan du enten fortsætte med at betale som hidtil eller kontakte konkursboet/kurator for at få oplyst hvordan du skal forholde dig. Da du ikke har betalt i 5 måneder, er det sidste nok det klogeste. Men sørg under alle omstændigheder for at du har kvitteringer for dine betalinger/for at du kan dokumentere dine ind- betalinger.

    #219924
    AnonymForfatter

    Hvordan finder jeg frem til Kurator?

    #219930
    morsdrengForfatter

    Her kan du finde informationer om konkursen. Det pågældende advokatfirma er kurator. http://www.lindahl.se/trustbuddy

    #219936
    morsdrengForfatter

    Hvis långiver går konkurs er udgangspunktet som oplyst , at låntager/skyldner naturligvis fortsat skal betale sin gæld, nu blot til konkursboet.

    MEN hvis man læser de forskellige dokumenter som der linkes til på kurators ovennævnte hjemmeside, ser det ud til at forholdet, pga. af den særlige konstruktion som Trustbuddy har anvendt til finansiering af de udlånte beløb, er eller kan være anderledes.

    Det ser ud til, at konkursboet oprindeligt har ment, at de udlånte penge var Trustbuddy´s og at låntagerne derfor skal betale til Trustbuddy, mens de långivere, der havde skudt penge i Trustbuddy med henblik på videreudlån, skal anmelde deres krav i Trustboddys konkursbo. Ifølge den redegørelse som en gruppe af Norske långivere/indskydere har sendt til konkursboet og som ligger på hjemmesiden, kan det se ud til, at man nu mener, at de udlånte penge tilhører långiverne/indskyderne, evt. forudsat, at man kan identificere og sammenkoble den enkelte långivers udlån med en eller flere låntagere. Det betyder i klart sprog, at hvis man kan finde ud af hvem der har finansieret de penge som du har lånt, skal du muligvis tilbagebetale lånet til den pågældende långiver og ikke konkursboet.

    Da sagen nu er blevet ganske “tricky", er det en endnu bedre grund til at du bør skrive til konkursboet/kurator på den mail-adresse som fremgår af hjemmesiden og høre hvordan du skal forholde dig vedrørende tilbagebetaling af de lånte penge.

    Det vil være en god ide at oplyse om svaret på dette forum.

    #219948
    AnonymForfatter

    Jeg takker mange gange, du har været en stor hjælp,

    #219950
    AnonymForfatter

    Jeg havde indtil November 2015 et lån hos Trustbuddy, som det heldigvis lykkedes mig at betale ud inden skæringsdatoen som var 14 november.

    Nu er der gået mere end 3 måneder, og har ikke hørt yderligere. Men jeg har kvitteringer for indbetalingen i orden.

    Jeg vil dog ønske jeg kunne få at vide hvad der er sket med personlige oplysninger såsom adresse og CPR.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.