Endnu et spørgsmål om forbrugslån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94798
    AnonymForfatter

    Jeg har lige solgt min lejlighed og skal nu have finansieret mit tab. Jeg er nede med 150.000,- Min egen bank, DB, vil sælge mig en finansiering med en variabel 15.1% rente over 5 år og ÅOP 17,3%. Det synes jeg umiddelbart lyder afsindigt højt. Kan det virkelig ikke betale sig at skele til f.eks. Santander for en bedre løsning?

    Mh. Simon.

    #213536
    HammerenForfatter

    Det bedste for dig er egentlig at få gældenvæk i stor hast. Du må ikke trække det ud over 5 år – men klem ballerne alvorligt sammen .

    #213538
    HalliHalloForfatter

    Hej SRD

    Ja, endnu et spørgsmål om forbrugslån, men desværre ikke noget nyt indhold.

    Samme spørgsmål om at man syntes at renten er for høj har været stillet over 100 gange i min tid herinde, og
    svaret er hver gang det samme: Du skal sjakre med banken (Danske Bank) om renten, da en rente nu om dage, for en person med en fast rimelig indkomst, på over 10% er det rene vanvid og helt uacceptabelt.

    Du kan da selvfølgelig også godt prøve andre banker, da du virker til at være en person med orden i økonomien, men bare p.g.a. tidernes ugunst er kommet i uføre med en mindre gældspost.

    #213563
    AnonymForfatter

    Hej Simon.

    Renten i bankerne afhænger af, hvad de har af sikkerhed for lånet (formentlig ingenting i dit tilfælde), hvad du ellers har af forretninger samt hvordan de ser indtjeningsmuligheder ved dig som kunde i fremtiden.

    – samt selvfølgelig hvordan din økonomi generelt ser ud.

    Som HalliHallo skriver, så er en rente over 10 % højt for tiden, – og over 15 % er meget højt!

    Hvis du ellers har en fornuftig økonomi, bør du kunne få den under 10 % enten ved at forhandle med Danske Bank, – alternativt ved at finde en ny bank.

    Mvh
    Chris

    http://www.bankboost.dk

    #213564
    AnonymForfatter

    Hej Simon.

    Renten i bankerne afhænger af, hvad de har af sikkerhed for lånet (formentlig ingenting i dit tilfælde), hvad du ellers har af forretninger samt hvordan de ser indtjeningsmuligheder ved dig som kunde i fremtiden.

    – samt selvfølgelig hvordan din økonomi generelt ser ud.

    Som HalliHallo skriver, så er en rente over 10 % højt for tiden, – og over 15 % er meget højt!

    Hvis du ellers har en fornuftig økonomi, bør du kunne få den under 10 % enten ved at forhandle med Danske Bank, – alternativt ved at finde en ny bank.

    Mvh
    Chris

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.