Lån udenom primær bank.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94769
    AnonymForfatter

    Sagen er som følger; jeg ønsker at optage et lån på 20.000,- det ønsker jeg at gør i Coop bank, der ikke er min primære bank.

    Spørgsmålet er så, hvordan stiller min primære bank sig til det når de opdager det?
    Reagerer de ved fx at skrue på renten på eksisterende boliglån eller ligende.
    Eller mulighed to, er min primære bank ligeglade så længe jeg overholder mine forpligtigelser ved dem ?

    #213160
    MichaelForfatter

    Der er ingen lov der foreskriver, at du SKAL optage lån i din primære bank så du kan gøre præcis som du har lyst til.

    Jeg behøver heller ikke købe alle mine varer i Netto – nogle gange går jeg også i Kvickly

    #213168
    thsvForfatter

    Det giver helt sikkert ingen problemer, jeg har selv Nordea som primær bank og Coop konto med kassekredit, som jeg overfører 5.000 kr til månedligt, svarende til mit rådighedsbeløb.

    #213188
    HalliHalloForfatter

    “LolleThvs" har da vist også konti i mange andre banker, bl.a. Basisbanken, bare han nu kan finde ud af det, så det store rådighedsbeløb ikke ryger ind på en forkert konto, for han hader jo rykkergebyrer, som alle andre i øvrigt.

    PS: Jeg har også et MasterCard i Coop med det maximale kreditbeløb, men jeg bruger det aldrig.

    Er der nogen der ved om man automatisk for et “kontaktløst" kort fra dem eller skal man skal selv ansøge om?

    Jeg kan da selv tjekke det, hvis jeg kan få noget svar her.

    #213236
    NøragerForfatter

    @ HH
    Utroligt at intet af dine svar kan komme uden at du lige skal latterliggøre andre i samme omgang!! Troll eller ej…. Du er en pestilens for det her forum!

    @Plr
    Det er jo et frit marked. Lån du bare andre steder 🙂 Det kan/bør de ikke blive “sure" over.

    #213248
    thorso2Forfatter

    Det vil på ingen måde give dig problemer.

    Dog vil du typisk få bedre fordele i banken, hvis du har det ved dem og deraf en lavere rente.
    Derudover giver det din rådgiver mulighed for helhedsrådgivning som også vil gavne dig.

    Lånet vil banken kunne se på din R75 (hvis du indsender den til dem) og de vil da spørge hvorfor du har optaget lånet et andet sted – hvis du engang er i dialog med dem.

    #213280
    HalliHalloForfatter

    Nørager, jeg kan godt huske dine indlæg om “indespærring" og om et simpelt spørgsmål om hvordan man kan oprette hemmelige konti for at overraske sin kone med en rejse eller lignende.

    Jeg tror du tilhører Lolle-Trolle-Familien, der tilsyneladende skriver under flere pseudonymer, det kan man udlede ud fra skrivemåde, holdninger etc.

    Nogen kan undre sig over mine svar, men jeg noterer mig også at flere bankrådgivere har oplyst, at de også finder mange af de stillede spørgsmål og svar herinde for at være lige mærkelig nok, og aldrig nogle de bliver stillet over for i det daglige arbejde i banken. Og at mange kan besvares ved en enkelt opringning til banken eller kreditforeningen eller forsikringsselskabet.

    #213286
    NøragerForfatter

    Det er netop derfor jeg synes det er SÅ dejligt du er herinde HalliHallo. Altid klar med gode råd, og saglige begrundelser.
    Tak for din tilstedeværelse!

    #213316
    HalliHalloForfatter

    Kære Wiskey

    Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at man fortsat ikke må tilbyde at låne penge ud via. Mybanker, så undrer mig at du fortsætter med at gøre det.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.