Magasinkort

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • aidilForfatter
    Indlæg
  • #94607
    aidilForfatter

    Jeg har fået oplyst at hvis man får oprettet et magasinkort så koster det ikke noget i gebyr eller renter hvis man betaler til tiden, kan det være rigtigt at man kan låne penge at købe for uden at betale renter for det?

    #211616
    MichaelForfatter

    Nej

    http://www.magasin.dk/sider-om-magasin-services-magasin-kort/pages_magasinkort_benefits.html

    Derimod løber der ikke renter på hvis man nulstiller kontoen hver måned som der står i linket.

    #211648
    HalliHalloForfatter

    Aidel: Hvis du har fået oplyst at der hverken er gebyrer eller renter, så er det vel rigtigt må man gå ud fra.

    Måske du, som en god kunde, har fået et favorabelt særtilbud, jeg ved det ikke, men du må da vide hvem der har oplyst dig at det er helt gratis at få sådan en kontokort. For de plejer nemlig at være nok så dyre i renter og gebyrer.

    #211658
    aidilForfatter

    Jeg ved at det er Ikano Finans magasin bruger og de plejer at være rimelige dyre men hvis at man betaler det som man har handlet for i den end måned så sky der vust ikke komme renter på men hvis ikke at det bliver overholdt så gpr det igang. Jeg kan ikke lige se ideen i det og for dem at betaler man indenfor end måned men det er måske en service for magasins kunder 🙂

    Tak for indlægget

    #211662
    MichaelForfatter

    Så skal jeg fortælle dig hvad idéen er:

    Det er udelukkende et stunt fra Magasin’s side for at generere et mersalg. Når folk får et kort i hånden vil mange vælge at købe mere end de reelt har brug for og en stor del vil helt sikkert falde i rentefælden fordi de ikke får betalt saldoen ud hver måned.

    For kunden er der absolut INGEN idé i at have et Magasin-kort hvis man har pengene stående. Den rente man kan hente ved at have pengene stående på kontoen i op til én måned er minimal og opvejer slet ikke bøvlet med at man skal nulstille kontoen inden d. 1.

    I øvrigt er Magasin ikke ligefrem et billigt sted at handle og mange varer kan sikkert købes andre steder billigere. Kontokort er aldrig nogensinde en god idé for andre end udbyderen.

    #211664
    HalliHalloForfatter

    Hvis du hver måned betaler for den forrige måneds indkøb pr. PBS, så er det jo nok helt gratis.

    Hvis du får en fysisk opkrævning, er der måske en opkrævningsgebyr.

    Jeg ved det ikke, men spørg hos kreditkortudbyderen, hvis ikke det fremgår af prislisten.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.