Hvad er en høj limit på et dansk kreditkort?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94596
    AnonymForfatter

    jeg kom til at tale om kreditkort med en kammerat. Vi havde i denne forbindelse en diskussion om hvad der vil anses som en høj limit på et dansk kreditkort? Han mente at en høj limit er 30.000 kroner. Mens jeg mener at 50.000 høj limit.

    Hvad siger I ? Hvad vil I mene set ud fra danske forhold at en høj limit på et dansk kredit kort ville være?

    #211508
    AnonymForfatter

    MasterCard Platinum har limit på mellem 100k og 250 k

    #211544
    JydenForfatter

    Ja, og et Mastercard Black giver vel en li
    mit på 500.000 kr. pr. måned. Det er vel imidlertid en “akademisk" snak hvad der er højt og lavt. Det gælder jo om at have noget der dækker ens behov med lidt reserve. Danske Bank der i deres 24/7 pakker har Mastercard med limit på 10.000 kr. kan jeg f.eks ikke bruge til andet end “reserve"( og især efter at de har droppet American Express som ekstrakort) , idet man jo ofte når man kar høbt en rejse eller flyblilletter og hotel allerede er over det beløb. Jeg har selv et par stykker på 30.000 kr. – jeg vil hellere have 2 forskellige på 30.000 kr. hver end et på 60.000 kr. hvis der sker noget med chip eller magnetstribe eller andet koks – om det er en høj eller lav kredit bekymrer jeg mig ikke om. Det er selvfølgelig godt at have lidt ekstra at trække på hvis man som en kollega der måtte en tur på privathospital i udlandet og måtte betale selv før hans pas kunne blive udleveret, da det var weekend og der ikke kunne foretages overførsler fra forsikringsselskabet, da var det godt at have lidt ekstra at trække på sit Mastercard.
    Endelig kommer det vel an på hvilke ekstrafordele der er knyttet til de forskellige kort hvordan man bruger dem og hva behovet er.

    #211576
    HalliHalloForfatter

    Da mange store kreditkortudbydere kun giver en kredit på max. 20.000 eller måske 30.000 kr., så siger det sig selv at en kreditgrænse på 50.000 kr. ligger væsentlig over gennemsnittet.

    Almindelige mennesker med små eller almindelige indkomster vil jo heller aldrig som ny kunde få en kredit på 50.000 kr., og det ønsker de sikkert ikke, mange har måske blot en grænse på 10.000 – 20.000 kr.

    #223010
    Poul Jensen (14)Forfatter

    En limit på et kort på 75.000 kroner hvor ligger man så henne indtægtsmæssigt?

    #223014
    brian ottossonForfatter

    De fleste banker incl. min egen har 30.000 på et Classic MK, 50.000 på et guld MK, samt 100.000 på et platinium MK.
    Man behøver ikke at betale topskat, for at få et kreditkort.
    Har man en rimelig indtægt, og ellers styr på økonomien, kan man godt få et guld/platin kort.
    Det er forskelligt om de er gratis eller koster et årligt gebyr, alt efter kort bank og kundeforhold.
    Der er op til 40 dages kredit, hvis man vil undgå og betale renter.

    #223028
    peter holm larsenForfatter

    Tænker du må definere begrebet højt – er det over gennemsnittet – eller øvre kvartal, over medianen eller hvad?

    #223078
    Peter Jensen (38)Forfatter

    Jeg tænker også lidt selv. Men måske han mener hvilket dansk kort limit vil man som betragte som værende over det en gns. lønmodtager kan blive godkendt til? Over 30.000? Over 50.000 ?

    #223126
    testForfatter

    Der er ikke ku din løn indtægt der indgår. Envidere vil du ikke kunne bruge svaret jer fra forummet til noget. Men vi kunne sige 30.000 kr.

    Hvorfor?

    #223132
    MichaelForfatter

    Bemærk lige at Poul Jensen har genoplivet en gammel tråd med et spørgsmål der uden tvivl blot er stillet for at snage i andre menneskers indkomstforhold

    #223350
    peter holm larsenForfatter

    Kære Poul,

    Limit har intet med indkomst at gøre – limit er hvor meget man kan forbruge på en måned typisk.

    Ens limit bør afpasses efter end forbrug. Ingen grund til et limit på 100.000 kr. hvis man aldrig bruger mere end 10.000 kr. pr måned. Modsat giver et limit på 100.000 kr. ingen mening hvis man bruger 500.000 kr. om måneden.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.