Hjælp til skoleprojekt

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94569
    AnonymForfatter

    Kunne være rart hvis nogen kunnen hjælpe mig da jeg har et skoleprojekt for.

    Jeg skal finde ud af hvor det er billigst at låne penge, både hvis det er 10.000kr eller 100.000kr og hvorfor

    Håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe 🙂

    #211148
    MichaelForfatter

    For at kunne løse opgaven kræver det, at der er oplyst en løbetid for lånet. Ellers giver det ikke nogen mening at prøve at svare. Derudover aner vi heller ikke om der er tale om en boligejer eller lejer.

    Du er nødt til at give flere informationer.

    #211150
    AnonymForfatter

    Det vi snakker om her er et privatlån og det strækker sig over 2 år med de 10.000kr og 7år med de 100.000kr

    #211152
    MichaelForfatter

    Ja, du kan jo starte med at sammenligne priserne for forbrugslån her på sitet

    http://www.mybanker.dk/sammenlign/laan/forbrugslaan/

    Bemærk i øvrigt, at stiftelsesomkostninger for lån med en løbetid på max. 2 år er fradragsberettigede (Skat betaler rundt regnet 1/3 af stiftelsesomkostningerne). For det lille lån vil en kassekredit formentlig være billigst fordi der ikke er nogen initielle stiftelsesomkostninger.

    Men altså… renten er et udtryk for risikoen og vil næsten altid blive fastssat individuelt så reelt er det svært at svare præcist på opgaven.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.