Snyder Sydbank? Og må de? Renter af Trækningsretten.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94553
    AnonymForfatter

    Hej jeg har ikke kunne forstå hvorfor jeg skal betale sådan en høj rente når mig lån næsten er betalt af.

    Jeg har betalt mig lån af med det halve af tiden, og har smidt alt ind på den konto for at få skudt lånet af så hurtigt som muligt.

    Men hvorfor betaler jeg renter af min trækningsret på 51900kr, men på lånet skylder jeg kun 6900kr
    og når jeg går ind på min kontooplysninger står der jeg har en restgæld på 51900kr, men som sagt skylder jeg kun banken 6900kr?

    Håber i kloge hoveder kan hjælpe lidt.
    På forhånd tak..

    Hilsen Emil 🙂

    #211038
    MichaelForfatter

    Kontakt din bank er vist det bedste svar her.

    #211046
    AnonymForfatter

    Flot svar, jeg har skam tænkt mig at gå i banken, men kunne godt bruge lidt information om det er lovligt eller ej, jeg har søgt nettet rundt for at finde et noget ligende, men ikke lykkes mig endnu.
    Men måske det er forkert forum jeg spørg…

    #211048
    HammerenForfatter

    Flabet svar af Dichael.
    Men måske det skyldes at enten har du misforstået et eller andet og ellers er det bare noget som du ikke fatter. Som udgangspunkt kan du hverken foretage rentesregning eller læse.
    Gå ned i banken og lad dem forklare dig hvad du har misforstået. Og hav en god aften

    #211050
    AnonymForfatter

    Hold da ferie jeg er da vist havnet det forkerte sted, i er da en flok taber hele bundtet.

    Jeg kan skam sagtens regne, i fatter vist ikke begrebet trækningsret..
    Finder et andet sted hvor man er mere kompetente..

    #211054
    thsvForfatter

    Umuligt at svare på dit spørgsmål uden at kende din nøjagtige situation.
    Gælden på dit lån er tilsyneladende 51.900 kr og så har du 45.000 kr stående på en anden konto?

    Da jeg havde et prioritetslån var gælden på hovedstolen, som var ca. 1 million, men jeg havde indestående på f.eks. 200.000 kr på modkontoen (med samme rentesats).
    Min renteberegning så derfor således ud (ved 4% i rente):
    Rente af gæld = 40.000 kr
    Rente af indestående = 8.000 kr
    Nettorente på 32.000 kr svarende til 4% af 800.000 kr.
    I dette tilfælde havde jeg ret til at hæve de 200.000 kr og bruge dem, svarende til din trækningsret.

    #211066
    TobiasAK89Forfatter

    Det er hojest sandsynligt fordi det ikke er lavet som et laan, men som en kredit. Derfor har du stadig din traekningsret paa knap tkr. 52, men har dog kun brugt 6900 af disse.

    Det har hojest sandsynligt staaet i aftalen, at du betaler X% rente af det du bruger, samt Y% rente af traekningsretten. Det er forholdsvis almindeligt, paa stoerre kreditter, grundet bankernes behov for at laegge penge til side, som foelge af din uudnyttede kredit.

    Kontakt din bank, og bed dem nedskrive traekningsretten til f.eks. tkr. 10, saa sparer du Y% rente af forskellen.

    Eller laes din laaneaftale igennem, og hvis der ikke staar noget, maa de jo have lavet en fejl 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.