Tror I Coop Bank overlever?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94148
    AnonymForfatter

    Jeg mener at starte en bank i krisetid, hvor de bla. skal tjene penge på at låne penge ud i en tid hvor den almene dansker(deres primære kunder) ofte er dybt forgældet i forvejen, og nok derfor har en tvivlsom kreditværdighed, uanset lønstørrelse. For de pengestærke lønmodtagere sidder jo trygt og godt i hos Nordea, Jyske Bank, Danske Bank, Nykredit m.m. Så de skifter nok ikke til Coop Bank.

    Hvis Coop/FDB havde startet deres bankkoncept for 10 år siden dengang økonomien var i hopla og alle rig, fattig eller middelklassen havde penge på lommen, så var Coop Bank Danmark nok blevet en stor success. Men at starte en bank på nuværende tidspunkt er meget dristigt. Jeg giver dem max 10 år, og hvis lønmodtager økonomien ikke bliver bedre i den periode, så lukker Coop Bank Danmark igen med store røde tal.

    #204992
    thsvForfatter

    Kan man nu låne penge i Coop bank?

    Nåh, du mener forbruglån og kassekredit til 10,5% og kun til personer, hvis økonomi banken godkender. Det er vist ikke særligt farligt.
    Til gengæld kan Coop bank måske suge en masse små kunder til sig, som fremover kan hæve penge i den lokale brugs eller Fakta.

    Har selv valgt en konto til det daglige forbrug i Coop, så bliver budgetlægningen noget lettere fremover, hvor lønkontoen fungerer som budgetkonto. Forventer at modtage 50-100 kr i rente når året er omme, er da lidt bedre end de 0 kr, man får andre steder.

    #205008
    HalliHalloForfatter

    Lidt underligt indlæg, men det er da rigtigt at banken hændervridende søger nye kunder, se ovenståenden store annonce på Mybanker.

    Hvis priserne er rigtige, så får den en masse nye kunder. Tror det er der hunden ligger begravet.

    Nu kommer Santander snart, og hvis den også kun tilbyder en rente på 0,5 – 1,0%, så kommer den også meget dårligt fra start. Det siger næsten sig selv.

    #205022
    AnonymForfatter

    Så længe de ikke begynder at se uopfordrede tilbud ud til medlemmerne, så er jeg tilfreds jeg tilfreds.

    #205034
    AnonymForfatter

    Den skal skam nok overleve, folk er trætte af de pengeløse banker, så de små i samfundet tror jeg vil rykke til Coop.

    #205036
    MichaelForfatter

    Er folk trætte af pengeløse banker?? Hvor mange har egentlig et reelt behov for at indsætte og hæve kontanter i 2014?

    #205038
    thsvForfatter

    Michael, alle der handler privat har et behov for kontanter.
    Selv ved en brugtbilshandel for ca. 7 år siden var jeg ude for at det foregik kontant, selvom der var tale om 35.000 kr. Og det var en professionel forhandler, omend en lille en af slagsen.

    #205040
    testForfatter

    Om man hæver kontanter hos frisøren, i Kvickly, kassen i en bank eller i en pengeautomat er vel ligegyldigt.

    #205046
    HalliHalloForfatter

    Ja, det er da ligegyldigt hvor man hæver cool cash, problemet er bare, at hvis man skal bruge 35000 kr. til f.eks en bil, så skal man jo ligesom planlægge det over en lang periode, hvis ikke der er en bank i nærheden.

    Og hvad kræver banken for at hæve ved kassen nu om dage? Nogen gør det stadig gratis, men nogen er her blevet nok så grådige, for at blive i nogle skribenters sprogbrug.

    #205248
    peter holm larsenForfatter

    Næppe det store behov for kontanter – når bedste eksempel er at købe en brugt bil – vi er meget stærkt ved at nærme os det kontantløse samfund. Jeg bruger selv aldrig kontanter – og med mobil pay er kontanter også næsten stendød til små private betalinger.

    #205252
    thsvForfatter

    I min fritidsaktivitet er al betaling i kontanter, og en pengeløs løsning er utænkelig. Dog betales kontingent via bank/girokonto.
    I de største klubber er der dog dankortmulighed, men de drives også professionelt, og koster typisk 3 gange så meget at være medlem af. Har også kendskab til mindre butikker, hvor man kun kan betale kontant, et af stederne skriver de faktisk: Husk kun kontant betaling.

    #205320
    AnonymForfatter

    Der gives da en pæn rente på penge uden binding – 0,5 % og 1,3 % med 1 års opsigelse.
    Disse oplysninger finder man ikke i Mybankers rentesammenligning – hvorfor ikke?

    #205322
    HalliHalloForfatter

    Leif S: Det er nok fordi Coop ikke har betalt deres kontingent eller gæld, så måske den nok alligevel ikke overlever, jfr. spørgesmålet i tråden.

    #205328
    AnonymForfatter

    Måske skulle Mybanker svare på spørgsmålet; de må vide bedre end dine teorier.
    Det er også muligt at Coop Bank ikke kaster sig ud i store ejendomsprojekter og vilde opkøb, som bla. Danske Bank med flere stadig kæmper med.
    Som privatperson er jeg også tryg ved den garanti på 750.000kr pr. indskyder – jeg holder mig lige under grænsen.

    #205334
    JydenForfatter

    Leif S
    Hvis du logger ind her på mybankers side om sammenligninger på opsparing er Coop Banks produkter med. Hvis ikke du er logget ind får du “kun" 59 ud af 165 produkter, mens du får dem alle hvis du klikker på “Se alle produkter" på den grønne bjælke og logger dig ind.
    Nu læser jeg aldrig HalliHallos indlæg og teorier, så det er kun fordi du selv rejser spm. ellers ville jeg ikke have set hans udgydelser.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.