kortkaos truer den nye Coop Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93736
    AnonymForfatter
    #198832
    Pro6Forfatter

    Hej AlphaMale,

    Tror ikke det bliver så galt – kaos er et stærkt ord der kun dækker, hvis Coop foretager sig noget før de er forberedt. Coop-bank sender derfor en ansøgning til et MC branded kort når de klar.

    Du spurgte (GP) i et andet indlæg om en mail fra Coop:

    “Sådan som jeg læser den mail er

    1) Indenfor den nærmeste fremtid dumper der en blanket ind af postkassen, hvor jeg, du og andre som på nuværende tidspunkt kan vælge om Vi vil er interesseret i et Coop Bank Mastercard.

    2) Bliver så godkendt til den nye Coop Bank Mastercard, så vil Coop Bank gerne hjælpe med at opsige arrangementet hos Entercard.

    Er du enig?"

    Svar:

    Ad 1: Der bliver tale om en ansøgning med en kreditscoring fra bunden. Coop kender ikke sine Coop-MC kunders gæld eller betalingshistorik, så de har ikke noget valg. De skal altså have kreditvurderingsmodeller mm på plads inden kort tid. Selve kreditvurderingsfasen (som sikkert kører på nettet med NemID) vil være kort for deres primære målgruppe (høj omsætning).
    Ad 2: Coop vil sandsynligvis lægge et balance transfer tilbud i, så nuværende Entercard kunder kan give Coop ret (fuldmagt) til at overfører balancen fra Entercard. Det er kompliceret, men nok kritisk for at få de rentable kunder over.

    Da Entercard ikke har lagt nogle ekstra fordele i re:member kortet målrettet Coop kunderne, så er det en no-contest til Coop’s fordel.

    Til dig eller andre der har tænkt på hvorfor Entercard ikke blot solgte deres portefølje, så er logikken her at Coop har en plan, hvor omkostning til kreditvurdering og balance transfer er så lille, at de ikke har tilbud over kurs 100.

    Entercard har heller ikke haft meget økonomi at forsvarer da porteføljen (hvis tidligere historier er sande) primært er fuld saldo kunder.

    Men det bliver spændende at følge for med deres udmeldte priser og rabatter mm, så ser jeg en god mulighed for, at Coop kommer at tage markedet med storm.

    #198834
    AnonymForfatter

    Jeg har selv på nuværende tidspunkt et Coop plus Mastercard med en tilfredsstillende limit, hvor jeg betaler 100% af saldoen hver måned. Jeg er ikke interesseret i skulle ansøge én gang til om et arrangement jeg føler jeg har i forvejen. Især fordi jeg allerede sidste år har delt min årsopgørelse og lønseddel med Entercard, idet jeg fik tilbud om et limit på over 50K på Coop Mastercard sidste år.

    Derfor tror jeg at jeg tager imod Remember kortet når det kommer i starten af Juni (har spurgt Entercard), og vælger at se bort fra Coops tilbud.

    #198838
    AnonymForfatter

    Vi har skrevet til Entercard i weekenden og meddelt, at vi frabeder Remembercard og ønsker kundeforholdet lukket ned straks.

    #199088
    AnonymForfatter

    Her er Coop Banks kommende website:

    http://bank.coop.dk/

    #199090
    JydenForfatter

    Man må håbe at COOP Banks mastercard giver mulighed for at hæve lidt kontanter oveni det indkøbte i Coops butikker, som det er idag med det nuværende Coop mastercard. Det er en kæmpe styrke for det nuværende kort, at man ikke skal hen i en pengeautomat for at få lidt kontanter.

    #199092
    AnonymForfatter

    Der tror jeg. Men du skal nok regne at i modsætningen til Entercard så vil Coop Bank vide alt om din økonomi før de udsteder et kort til dig.

    #199094
    HalliHalloForfatter

    Det vil de da nok stadig tilbyde, men jeg vil da personligt anbefale dem at tage lidt for det, f.eks. ved at beregne sig debetrenter frem til betalingsdatoen, som de fleste andre kortudbydere gør.

    I Kvickly kan man jo altid hæve over på sit Dankort, som i alle andre forretninger.

    Når de snart åbner som bank, så skal de vel tjene lidt penge for at få det hele til at køre rundt, men vi får se hvad de tilbyder og hvad betingelserne bliver.

    #199096
    JydenForfatter

    HalliHallo
    Hvorfor i alverden vil du anbefale dem at tage noget for hævning.
    Den 8. maj skrev du at “et kreditkort uden fordele ikke har din interesse"

    Det er ikke dankort jeg taler om men et “rigtigt" Mastercard kreditkort, som man kan knytte denne fordel til.

    Kvickly og andre store dagligvarebutikker er mere eller mindre interesserede i at kunderne hæver over på dankort, så de kan få nedbragt kassebeholdningen og minimere udgifterne til optælling, håndtering mv. af kontanter.

    AlphaMale
    De må gerne vide alt om min økonomi, det må man jo som regel finde sig i når man skifter bank, og normalt helt fordtåeligt – blot skal man ikke regne med mig som helkunde i noget pengeinstitut, med mindre jeg får et fantastisk tilbud.

    #199098
    AnonymForfatter

    Jyden, Det jeg tænker er da Entercard og Coop startede Coop Mastercard i 2007, så fik et brev om

    “Du er hermed forhånds-godkendt til et Coop Mastercard med en kredit på bla bla."

    Sådan bliver det bestemt ikke med Coop Bank Mastercard.

    #199102
    AnonymForfatter

    Og hvorfor tror du ikke det ?

    Som jeg husker det, skulle Entercard have lige så mange kreditoplysninger, som andre banker og kreditkortudbydere, dengang jeg første gang blev godkendt til en kredit hos dem.

    Og hvorfor er det egentlig at du gentagne gange har givet udtryk for, at du er bange for at en finansiel virksomhed skal lave en kreditvurdering af dig? Har du noget at skjule da?

    Jeg vil sige, at kun en vekselrytter har grund til at frygte en kreditvurdering.

    For alle andre foregår det i god ro og orden.

    Jeg bemærker i øvrigt, at Coop skriver på deres nye hjemmeside, at det nye Coop Mastercard bliver med en væsentlig lavere rente end Entercard.

    #199106
    AnonymForfatter

    GP, Jeg er blevet kreditvurderet af Entercard så sent som sommeren 2012 da de tilbød mig en forhøjelse, så jeg frygter ikke noget som helst 🙂

    Det jeg blot forsøger at illustrere for de unge mennesker her at Danmark har ændret sig væsentlig på bank/kreditområdet siden 2007 og nogen af de som sin tid blev fik tildelt eller blev godkendt til et Coop Plus. At nogen af dem nok ikke skal regne med at få det nye Coop Bank kort.

    #199108
    HalliHalloForfatter

    Til Jyden

    Jeg er da fuldt ud tilfreds med, at Coop tilbyder, at man ikke skal betale gebyr ved indkøb i deres butikker, varsler nedsættelse af debetrente samt at man i øvrigt kan benytte kortet som medlemskort.

    Derfor mener jeg, at hvis nogen ønsker kontanter, så kan de hæve på deres VisaDankort, og dette kort vil Coop formentlig også tilbyde, når banken starter op.

    Hvis du ikke kan hæve i Coop på dit MasterCard, så må du jo blot tage sidstnævnte kort i anvendelse, så pengene skal jo nok blive hentet i butikkerne fremfor i en automat under alle omstændigheder, en automat der måske ligger langt væk fra ens bopæl, og hvis ikke det er ens egen bank, så er der måske samtidigt et lille hævegebyr at betale.

    Til Alphamale

    Jeg blev da også fuldt ud kreditvurderet, der var ikke noget med en standardskrivelse om at man på forhånd var kreditvurderet. Der var i øvrigt mange, mange Coopkunder, der fik afslag med meget mærkelige begrundelser, selvom mange havde en god økonomi. Nogen var måske for gamle, andre boede i et forkert område og andre igen havde måske blot ikke en fastnettelefon. Kunder, hvor økonomien er blevet væsentlig dårligere i forhold til 2007, kan af gode grunde måske ikke opnå den samme kreditgrænse længere. Er det ikke logisk nok?

    Naturligvis skal CoopBank som ny bank være meget, meget forsigtige med ikke at give for store kreditter, da jeg har forstået at det ikke skal koste noget at få en lønkonto i banken, hvilket Mybankers store “Generalanalytiker" mener koster bankerne 4-500 kr. pr. konto/kunde at håndtere, hvilket beløb Danske Bank da nu også har valgt at opkræve med virkning fra den 1.9. d.å. medmindre engagementet udgør mindst en formue på hele 750.000 kr.

    #199184
    JydenForfatter

    AlphaMale,
    Jeg har sjældent set nogen så ihærdige som Entercard til at hæve kreditgrænsen på kortet, det skulle da lige være Diners Club, hvor der ingen grænse var på kortet, men de tilbød kredit på kredit med hensyn til betaling.
    Ca. hvert halve år er der kommet tilbud om hævning af beløbet fra Entercard, og de første gange sagde jeg ja, indtil jeg kom på 60.000 kr. De sidste 3 gange de har skrevet og tilbudt yderligere forhøjelse af grænsen har jeg ikke svaret, men du har sikkert ret i at “der kommer andre boller på suppen"

    #199188
    HalliHalloForfatter

    Hvor høj er grænsen da? En tidligere skribent har nævnt 50.000 kr. som øvre grænse, og nu bliver der nævnt 60.000 kr.

    Der er da ikke noget odiøst i at reklamere for sine produkter, det gør alle andre selskaber da også.

    Jeg har kun fået tilbud fra EnterCard 2 gange, så hvert halve år lyder ikke rigtigt. Det skulle så være 12-15 gange siden de startede op, men måske overdrivelse fremmer forståelsen?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.