Sætter de renten i vejret uden grund?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93686
    AnonymForfatter

    Kære debattører

    Jeg er journalist på Søndagsavisen og arbejder i øjeblikket på en artikel om banker/kreditinstitutter/finansieringsselskaber/andre lånudbydere, der har lokket med meget lave renter, som dog er variable, og som pludselig er blevet sat i vejret, selvom renteniveauet i Danmark ikke bevæger sig opad. Har du oplevet, at din lånudbyder har skruet renten på dit lån/kredit/kontokort op uden grund og måske endda uden varsel eller nærmere forklaring, vil jeg meget gerne høre fra dig.
    Send mig gerne en mail på nedenstående adresse i stedet for at svare her i dette forum.

    Mange gode hilsner

    Søren Strandman-Møller
    Søndagsavisen
    ssm@sondagsavisen.dk

    #197942
    BangeeForfatter

    Nej, men jeg har lige været udsat for at min rådgiver ringede til mig fordi banken havde indført et nyt fordelskoncept han gerne ville præcentere for mig.

    Efter et møde på en halv times tid i banken, blev mine renter sat ned, og jeg blev fritaget for nogle gebyrer, uden at jeg skulle købe noget eller ændre noget.

    Men det er vel ikke den positive vinkel på bankerne i er efter ?????

    #198204
    AnonymForfatter

    Jeg tillader mig lige at genopfriske denne tråd i håb om, at den bliver rykket op, da vi fortsat mangler cases til historien.

    Gode hilsner

    Søren Strandman-Møller
    Søndagsavisen

    #200400
    AnonymForfatter

    Fordi med mindre du er placeret i toppen af den absolut indkomstmæssige elite. Det vil sige har du indtægt på 750.000 kroner eller mere før så skat, så får du en kongelig behandling med lav rente og de holder døren for dig når du besøger den lokale bankfilial.

    Men er du derimod placeret mellem 220-350.000 årligt, så er du som udgangspunkt en økonomisk belastning for din bank/realkreditudbyder. Og det vil sige de gør alt hvad der står i deres magt for at gøre livet så surt som overhovedet muligt for dig med renteforhøjelse, gebyrforhøjelser osv. Selvom du passer dit låne-arrangement.

    Derfor hvis du ved mig dig selv at du aldrig vil komme op på en indkomst eliteklassen, så lad være med at låne penge nogensinde. Spar op til fjernsyn, bil, køkken, rejser, bolig.

    Mens jeg læste havde jeg en kassekredit i Jyske Bank (hvor de satte renten op hver kvartal påtrods af jeg aldrig trak over) og havde en fast indtægt + SU mens jeg læste. Plus jeg et lille lån hos Handelsfinans og Danaktiv. Det at have gæld og ikke have en indtægt som overstiger 250.000 kroner årligt (selvom min samlede gæld aldrig oversteg 50.000). Det er værste mareridt du kan forstille dig.

    Er lønmodtager i dag, og det er snart 5 år siden jeg kom ud af min gæld til Jyske, Danaktiv og Handelsfinans. Men har altid sagt nej til diverse tilbud om huslån, billån, lån til fjersyn osv. For jeg ved gæld det er noget fanden har skabt, og man skal sige til sig, hvis jeg kan leve uden dit og dat, så hvorfor bringe sig selv i afhængighed ved at optage gæld?

    #200402
    BertelsenForfatter

    Kunder med ganske almindelige indtægter og egen bolig med realkreditlån vil blive indplaceret i en attraktiv kundegruppe hvor der er ganske få gebyrer.

    Det gælder bl.a. i Danske Bank, Nordea og Bank Nordik som alle har indeført kundeprogrammer.

    #200414
    AnonymForfatter

    Selvom min indtægt er over 300K før skat, så skal jeg under ingen omstændigheder nogensinde løbe den risiko at købe en bolig. For ingen ved jo man har sit job om 5 år.

    #200420
    HalliHalloForfatter

    Tillykke Mads0000: Du har fundet de vises sten.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.