RKI og økonomi.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90923
    AnonymForfatter

    For 1 år siden var min økonomiske situation håbløs. Smågæld der i alt løb op i knap 100.000 og ingen overskud (vilje) til at kigge på det. Her vil jeg fortælle jer min historie, så andre måske kan se at det behøver ikke være så slemt som det ser ud til.

    En dag fik jeg bare nok af den lukkede kasse der medfølger når man er RKI registreret. Ingen tlf abbonnement kunne oprettes osv. Jeg er intet matematisk geni, men jeg lavede et budget, gik i banken med det og sagde hjælp. Der skulle laves lidt småændringer, men det blev sat på plads. Dernæst kontaktede jeg RKI og fik en oversigt på hvem jeg skyldte penge og hvornår jeg blev slettet. Dem der blev slettest senest blev kontaktet først. Aftale om afdrag blev sat i stand. Dernæst kom de næste. og sådan gik det indtil alle havde en aftale. Samtlige kreditorer (13 stk) tilbød at slette mig fra RKI så længe jeg betalte. Dette takkede jeg nej til. Ville gerne stå indtil sidste kr. var betalt. Hvorfor? så længe jeg var registreret ville jeg være tvunget til at lære, og dermed ikke falde for unødige lån o.lign mens jeg sled i det.

    I dag. 1 år senere. Jeg er blevet slettet for 6 registreringer. Hver gang 1 blev slettet smed jeg afdragene oveni et af dem jeg betaler til. Kontakter kreditor og siger, nu har jeg fået lidt mere luft så jeg vil gerne forhøje mine afdrag med x antal kr. Til næste år vil jeg være gældfri hvis dette holder.

    Giver denne historie mening? ellers må man gerne spørge ind til, men jeg kan se der er så mange indlæg om RKI og folk der spørger efter lån trods deres registring… mit råd er LAD VÆRE. Hænderne op af lommen og betal. De kan i luksusfælden så kan i også. og det betaler sig. Det der er hårdest er faktisk at ændre sin indstilling til tingene. “jeg kan da lige låne 5000, det er ikke så slemt" jo hvis du ikke betaler så er det!

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.