Annulleret handel, men forretning har ikke købt pengene til løneudbyder

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Mogens PetersenForfatter
    Indlæg
  • #96323
    Mogens PetersenForfatter

    Jeg købte en ting i forbindelse julen, og finanseringen blev godkendt via en af de større finanseringsbanker i DK.
    Jeg får en mail om at varen er sendt, og finanseringsbanken er udbetalt pengene til butikken.
    Men varen dukker aldrig op, og det viste at der kludder i firmaet lagerstyring og varen var udsolgt. Jeg annullerede derfor handlen (hvilket jeg har dokumentation på) og 28.12 modtog jeg en mail om at pengene var ført tilbage til finanseringsbanken (hvilket jeg har kopi af).

    Men det er så her det er begyndt at blive lidt speget. For har lige talt med finanseringsbanken idag, og de siger at de endnu ikke har modtaget pengene tilbage fra den netbutik som de har udbetalt pengene til. Samt at de regnede med pengene kommer tilbage indenfor 4 uger, sagde manden fra finanseringsbankens kundeservice.

    Men hvad der i teorien ske, hvis de penge ikke kommer tilbage indenfor en måned? Handlen er jo annulleret, idet jeg aldrig modtog varen. Men jeg hænger jo på gælden hos Finanseringsbanken. Kan jeg i værste fald skulle risikere at hive fat i en advokat for at få computerbutikken til at sende pengene retur til Finanseringsbanken?

    #231450
    Mogens PetersenForfatter

    Trykfejl i overskriften der skulle stå .
    Annulleret handel, men forretning har ikke ført pengene til låneudbyder.

    #231451
    testForfatter

    Hvis det er en e mærket butik kan de hjælpe dig.

    Det bliver lidt speget at vurdere, men i sidste ende er det jo butikken der evt enten er langsom eller har svindlet.

    Problemet er nok at sagen er ret lille

    Om det er en resideret fup butik du er faldet for er svart at se. Personligt handler jeg meget på nettet men betaler gerne 5-10pct ekstra for handle hos dem jeg kender eller dem som er e mærket.

    Men læs evt her

    https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/e-handel-alt-om-koeb-paa-nettet/anmeld-fupbutikker-paa-nettet-straks

    Hvis ikke det ern fup butik tror jeg mere på langsommelighed.

    Sendt også info til finans firmaet om at du ikke har fået vare og at butikken har tilbage ført beløbet

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.