omkostninger Vedr. realkreditlån – indgår disse i lånet ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • ErikOForfatter
    Indlæg
  • #96275
    ErikOForfatter

    Min kæreste og jeg har købt et projektsalg, og dermed har jeg et spørgsmål, som jeg ikke kan finde noget konkret svar på nogle steder. Jeg håber i vil være behjælpelige med dette.

    Spørgsmål:

    Er omkostningerne Vedr. realkreditlånet inkluderet i hovedstolen, eller bliver disse vedlagt i et boliglån? (købesum kr. 2.050.000 )

    Jeg sidder og prøver at regne ud, hvad vi skal ligge i udbetaling for at undgå et boliglån i banken.

    Jeg håber at i kan hjælpe.

    Med ønske om en forsat god søndag.

    #231114
    morsdrengForfatter

    Gå til advokat, hvordan kan du tro, at du kan få kvalificeret hjælp af anonyme personer på et debatforum?

    Der er mange andre forhold end det du fremfører her, som en advokat kan hjælpe dig med. Køb af hus/projekt er den største investering som du som privatperson nogensinde vil foretage, vil du foretage denne uden professionel rådgiver?..

    #231116
    HammerenForfatter

    Google er rigeligt fin.
    Du kan låne præcis 80% i realkreditten
    Resten skal du selv finde – evt i form af boliglån

    #231124
    KrisserForfatter

    Du kan låne op til det niveau hvor realkreditlånet ved lånoptagelsen når 80 procent af realkreditvurderingen på tidspunktet på lånoptagelsen, for obligationslån divideret med kursen, og oprundet til nærmeste 1000 kroner.

    Eksempel:
    I aftaler et projektkøb til 2 000 000 kroner. Der udstedes et ejerpantebrev til ejerforeningen på 50 000 kroner. Efter lejligheden står færdig året efter, er priserne på ejerlejligheder faldet med 20 procent. Lejligheden vurderes derfor til 1 600 000 kroner. I optager et obligationslån hvor kursen er 98, og omkostningerne på 30 000 kroner.

    Jeres realkreditlån kan nu være på:
    (1 600 000 * 80 % – 50 000) / 0,98 = 1 256 000 kroner

    I får udbetalt:
    1 256 000 * 0,98 – 30 000 = 1 200 880 kroner

    Jeres egenfinansiering i eksemplet skal derfor være 799 120 kroner, eller omkring 40 procent, for at undgå et banklån.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.