Boliglån med gæld men stor indkomst

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • JørgenHForfatter
    Indlæg
  • #96240
    JørgenHForfatter

    Hej

    Jeg står i en på nogen måde lidt uheldig situation pga lån ydet til min familie. For 2 år siden reddede jeg min forældre fra en tvangsauktion som har efterladt mig med en gæld på 500.000 kr.

    Jeg er 41 år gammel og har en god stilling som ekstern konsulent hvor jeg får 800 kr i timen alle timer er besat det næste års tid. Der er ikke udsigt til at blive arbejdsløs.

    Angående mine forældres lån så opstod den fordi de kom i økonomiske problemer. De ønskede at forøge et lån i deres gård men banken sagde nej pga deres alder midt i halvfjerdserne. Der er en friværdi på 1.5 millioner og ejendommen er sat til salg.

    Nu ønsker jeg selv at købe hus til 2.5 million men tror at mine forældres gæld står i vejen for at låne de 2.3 million jeg har behov for.

    Hvordan skal jeg gribe situation and og hvilken bank kan i foreslå. Jeg ønsker at skifte bank da jeg bruger samme bank som mine forældre og syntes deres handling i forhold til mine forældre er forkert.

    #230866
    testForfatter

    der er nok ikke meget andet for ind at stemme dørklokker. Ingen har kan vide hvordan en given bank vil vurdere din situation.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.