Flytte boliglån til anden bank ifm. lån i friværdi

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • TRDForfatter
    Indlæg
  • #96239
    TRDForfatter

    Hej alle.

    Jeg er ny på siden og håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig. 🙂

    Vi har et boliglån bestående af et realkredit- og et banklån i en bank, som vi ikke havde inden huskøbet. Sagen er den at jeg nu gerne vil tilbage i min gamle bank, som jeg havde et rigtig godt forhold til (hvilket vi ikke har med den nye bank).

    Vi står og skal undersøge, om vi kan låne i husets eventuelle friværdi, så vi kan afbetale nogle forbrugslån vi optog under studiet. I den forbindelse tænker jeg om vi bør skifte bank i samme omgang.

    Mit spørgsmål er nu om det vil være helt hen i vejret dyrt at skifte bank, såfremt vi får nogenlunde samme rente som vi har nu. Altså er der ekstra omkostninger i at skifte bank frem for bare at optage mere realkreditlån i nuværende bank.

    På forhånd tak.

    #230862
    testForfatter

    Tjo du sku jo nok få nogle tilbud hjemme fra de to banker men første og fremmest bestemme dig til om hvad det gode forhold til din bank har af værdi for dig. En ny vurdering fra bankerne er nødvendig for at finde ud få hvad du kan låne. Hvorlænge er der siden du handle huset og hvorlænge er det siden du lavede de sidste lån?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.