Køb af ejerlejlighed som investering som 19 årig.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • WCForfatter
    Indlæg
  • #96065
    WCForfatter

    Hej
    Har tænkt mig at investere i en ejerlejlighed til 450000 kr og derefter udleje den.
    Men vil gerne vide om i syntes det er realistisk i min situation.

    Har en opsparing på 29500 kr, har sparet op med min SU på 3900 kr som jeg har fået siden August og jeg står i en yderst favorabel situation hvor jeg kun betaler 950 kr i husleje og faste omkostninger. Har cirka brugt 800 kr på mad og diverse hver måned de sidste 8 måneder, lever meget spartansk.
    Har også en børneopsparing på cirka 26000 kr, får den udbetalt når jeg fylder 21 år.

    Jeg har et job på bakken hvor jeg har 4 faste vagter på 6 timer hver og har en indtægt derfra på 12450 kr før skat, kan sagtens tage mange flere vagter alt efter behov.

    Er kun 19 år, hvis alder altså har indflydelse på bankrådgiverens beslutning.

    Så tror i at min bankrådgiver vil give grønt lys eller ej?

    Mvh Wilhelm

    #229234
    KrisserForfatter

    Det er totalt urealistisk.

    Du skal have mindst 6000 kroner tilbage efter alle faste udgifter er betalt. I dette skal du medregne alle udgifter til lejligheden, inklusiv belåning med fast rente og afdrag, men ingen indtægter.

    Derudover skal du lovpligtigt lægge fem procent plus omkostninger. Formentlig endda mere, da billige ejendomme ofte mødes med krav om større udbetaling, især når der er tale om udlejning.

    Hvorfor dog også risikere ar binde dig til en lejer på livstid? Du vil jo næppe have mulighed for at slippe af med lejer igen hvis vedkommende gerne vil blive boende.

    #229240
    peter holm larsenForfatter

    Synes også meget du skal overveje hvorfor du vil købe for at udleje og indgå i den risiko også på sigt.

    Nu er prisen jo kke urimelig høj sådan beløbsmæssig og det kunne måske give håb om du kan få lov alligevel trods spinkel kapital og lønindtægt.

    Men med mindre lejligheden virkelig er et scoop til prisen – ville jeg heller ikke anbefale dig at købe den – så hellere vente nogle år – da den også kan risikere at besværliggøre køb af en anden bolig til dig selv, når du selv engang skal flytte.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.