Totalkredit, Nye priser på realkreditlån.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 99 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93741
    AnonymForfatter

    Vi har i dag 80% belåning af vores bolig i et F3 lån hos Totalkredit med hovedstol på 2.738.000.
    Har fået et brev om at per 1/10 stiger bidragssatsen fra 0.6072 til 0.9700 en stigning på over 40% i ydelse kun på bidrags satsen betyder det på år en stigning fra 16.000kr til 25.000kr for sammen lån.

    Er det overhovedet lovligt? føler os totalt rørendt af Totalkredit at de bare skal have 40% mere i kassen per borger helt uden begrundelse for noget som helst.

    Vi har med vores bank lagt en strategi om at all anden gæld (bil/boliglån) skal betales af hurtigst muligt og derfor valgt den type lån vi nu har men nu kan man så hive de 9000kr fra andre lån og bare sidde endnu længere i fedte fadet hos bankerne.

    Det er direkte krænkelse syntes vi, har talt med nykredit og der kan vi få 0.7150 i bidragssats hvis vi laver samme strategi hos dem og overvejer seriøst at skifte alle konti pension lån osv over til dem.

    Det er da uanstændigt af totalkredit.

    Michael

    #198882
    AnonymForfatter

    Er det ikke nærmere en stigning på omkring 60%? Det er da helt vildt.

    #198884
    Mikey 68Forfatter

    Ak ja de piver over skærpede lovkrav og stigende omkostninger; men skovler penge ind på samme tid…

    Vi har fået sammen hilsen i dag og i vores tilfælde stiger bidraget fra 0,6000 til 0,9256 – så nu er bidragssatsen officielt højere end renten på lånet 🙁

    Det er i øvrigt meget behændigt (for dem), at “Bidragssatsen er blevet fastsat ud fra det belåningsinterval, der var gældende, da lånet blev indført", da vi fx kun skylder omkring 30% af vurderingen – så hvis noget, burde de sætte bidraget ned…

    De tilføjer da også at forhøjelsen følger de regler og betingelser, som fremgår af lånevilkårene – og det jo rigtigt desværre, det står der i betingelserne…
    Men det må godt nok være dejligt at kunne sælge en ydelse med indbygget mulighed for at skrue op for prisen senere… Det er vist ikke mange ting man ville købe på de betingelser – altså hvis der havde været nogle reelle alternativer

    Heldigvis er vi færdige med TK inden det træder i kraft, så deres nye priser kan få en fremstrakt langefinger herfra 🙂

    #198888
    AnonymForfatter

    Kan godt være det står i betingelserne, men tror aligevel ikke det er helt etisk korrekt.
    Mon ikke man kan give forbruger ombudsmanden et opkald imorgen.

    Det er simpelthen bondefangeri af værste skuffe når de samtidigt skilter vildt og lystigt med at de havde milliard overskud i 2011 og 2012.

    #198892
    AnonymForfatter

    Ja, vi har desværre også modtaget samme brev.. Er godt nok en total vild stigning synes jeg.. Vi er allerede i gang med at undersøge om vi evt. kan skifte til BRF.. Men mon ikke de alle retter sig mere eller mindre ind efter hinanden uanset, så lige gyldig hvor du er, så har du bare at betale kassen og må æde alle de stigninger, som de måtte komme med fremover også.

    Er det i det hele taget realistisk at skifte realkredit selskab ? Det har vel store omkostninger at flytte f.eks et lån fra Totalkredit til BRF, da der skal betales for tinglysning o.s.v. igen ? Render vel nemt op i en 25.000-40.000 at skifte eller ?

    #198894
    HalliHalloForfatter

    Ja, ring du bare til ombudsmanden Top-1, men jeg kan på forhånd sige, at det er spild af tid.

    RD (Danske Bank) har fornylig hævet priserne tilsvarende, og mig bekendt har ingen ombudsmand ikke ændret på den forhøjelse.

    Det hjælper ikke at I alle er negative og truer med bål og brand, det eneste I kan gøre at få betalt jeres gæld ud i en fart, så er uafhængige af kreditinstitutter etc.

    Øvrige selskaber, der endnu ikke er fulgt med, gør det nok inden for en uoverskuelig tid, så det vil kun give ekstra omkosntninger at tro at man kan flytte til et billigere institut.

    #198900
    AnonymForfatter

    Godt nok en dyster holdning at have HalliHallo , hvis man ikke forsøger kommer man jo ingen steder 🙂

    Men du har ret se at få betalt så man er fri for dem, men nok urealistiskt for mange.

    #198904
    AnonymForfatter

    “Det hjælper ikke at I alle er negative og truer med bål og brand, det eneste I kan gøre at få betalt jeres gæld ud i en fart, så er uafhængige af kreditinstitutter etc. "

    Vorherre bevares, det er dog ellers noget af det dummeste jeg længe har læst. Nu er der sku nok ikke lige så mange i dagens danmark som bare lige betaler deres hus kontant, eller lige tager afbetalingen til kreditforeningen over 5 år..

    Man er sku da også lidt en mærkelig person, hvis man ikke bliver bare en anelse negativ, når en udgift stiger med 60% bare sådan lige fra den ene dag til den anden..

    Men som du dog korrekt skriver, så kan man ikke gøre en skid ved det, da de alle gør det samme.. Og det er efter den gamle devise – de gør det, fordi de kan og fordi du ikke kan gøre en skid ved det!

    Så vi må bare æde den, sammen med de himmelstigende grundskyld og ejendomskatter. Når man er fræk nok til at købe ejer bolig, så har man jo automatisk r*ven fuld af penge og kan sagtens betale mere og mere….

    #198906
    Ole LaursenForfatter

    Hvis den øgede bidragssats ikke er begrundet i et uholdbart omkostningsniveau eller lignende, så er den eneste måde at modvirke det på at øge konkurrencen, dvs. skifte selskab til det billigste. Hvis statslige afgifter forhindrer konkurrencen, så skriv til regeringen og bed dem om at få lavet loven om. Der plejer at være en vis politisk lydhørhed over for boligejere.

    #198908
    MichaelForfatter

    Melder mig ind i koret af utilfredse kunder. Ingen tvivl om at det er lovligt dog så ingen grund til at diskutere ud af den tangent.

    Jeg får en stigning på 2400 kr om året eller 1600 kr. efter skat så det er dog til at overse, men alligevel: Jeg skiftede ved nytår fra F1 -> F5 for at få mere sikkerhed og for at udnytte den lave rente i mange år frem og så kommer denne dummebøde alligevel. Det føles bestemt ikke helt rimeligt. Jeg har en belåning på ca. 75% og har ingen boliglån så jeg opfatter ikke mig selv som én af de store tabsrisici for Totalfallit.

    Når jeg skal omlægge i 2018 vil jeg helt sikkert kigge på de øvrige RK’er og se hvad de kan tilbyde og jeg kan kun opfordre andre til det samme hvis I alligevel skal omlægge.

    Og glem så HalloHalli der konstant og hele tiden troller alle tråde. Ignorér ethvert af hans posts.

    #198910
    testForfatter

    heltening med michael

    det det er helt bestemt nødvendigt at vi alle agere på det her marked. At jeg så sider her og knækker lidt over mine 1,9% i danske bank må så tilgive mig men et at mine argumenter for at acceptere propritestlånet ussikerhed var en dysterforudsigelse om at Nykridts i første omganng underkendet pristigning i totalkredit ville trækker alle bidragsatser op.

    sidste var det Konkurrencestyrelsen der stoppede totalkredit i forhæjelsen

    #198916
    AnonymForfatter

    Ja Test

    Prioritetslån er langt mere lukrative og pålidelige (godt man ikke er i den manipulerede RK)
    De 1,23 % all inclusive giver flekslånene baghjul.

    Endnu gang tusind tak GP

    #198918
    AnonymForfatter

    Dkstyle

    Ring da til BRF og hør hvad de kan tilbyde (ville da være interessant og høre hvad de kan tilbyde)

    Eller prøv Handelsbankens prioritetslån

    Koster i omegn af 7500 kr. i omkostninger (har aldrig sparet så meget siden jeg gav Realkredit Danmark en lang strakt lange finger -;)

    #198920
    AnonymForfatter
    #198924
    testForfatter

    vb har sommen regnet på det men det kan ikke betale sig for mig at skifte.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 99 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.