Finansiering af hus. Hvilket lån?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • MCMCForfatter
    Indlæg
  • #96302
    MCMCForfatter

    Jeg har købt nyt hus; købspris 2.095.000 kr.

    Jeg kan ligge en udbetaling på 450.000 kr, men vil dermed ikke have megen opsparing tilbage. Udover lidt til flytning, maling, forsikringer etc. Min bank foreslår at jeg tager 80% finansiering som 2% fastforrentet lån (totalkredit), og låner den sidste pose penge, som et banklån hos dem. Det er et lille bitte beløb på ca. 60.000 kr og som dækker advokat, tinglysning, ejerskifteforsikring etc. -Det er jo helt tosset at skulle have et banklån til det, og jeg overvejer i stedet et forbrugslån hos COOP bank. Om ikke andet vil lånetilbuddet måske kunne presse min bank (sydbank) til at matche dette. Så langt så godt…

    Med hensyn til realkreditlånet er jeg i tvivl om, hvad der kan betale sig.
    Jeg vil indenfor 2-3 år skulle bruge omkring 100.000 kr til en spildevandsordning, og indenfor 10-15 år små 150.000 kr til nyt tag.

    Jeg hælder selv til F3 eller F5 (med afdrag), men med min ikke særligt økonomiske sans, kan jeg ikke overskue, om det er det rigtige.

    Skal i banken og have finansieringen på plads på onsdag, så gode inputs og kommentarer er yderst velkomne inden da

    #384527
    KobmandForfatter

    Hej,

     

    hvilket lån valgte du?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.