Huskøb med et stort forbrugslån?

Viser 2 indlæg - 31 til 32 (af 32 i alt)
  • Indlæg
  • #115686
    MichaelForfatter

    Nå da – en sur person, som ovenikøbet ikke er mand nok til stå frem, men må gemme sig i anonymiteten. Og så til det sludder du skriver:

    1) Jeg har aldrig sagt, at det var “en fed forretning" at købe et hus – uanset låneform. Det jeg mente var, at inflation og almindelig prisudvikling gør, at husene bliver mere værd I KRONER OG ØRE (ikke nødvendigvis købekraft) med tiden. Sådan har det altid været med boliger og sådan bliver det temmelig sikkert ved med at være. Da huset stiger i værdi og gælden samtidigt er uforandret betyder det, at gælden reelt bliver mindre værd med tiden. Hvis man samtidigt kombinerer afdragsfrihed med en pensionsordning med et fornuftigt afkast, ja så har man faktisk er fordelagtig situation. Der er fuldt fradrag i topskatten for ratepensioner – intet fradrag for afdrag på gæld.

    2) Tråden omhandler boligkøb og stor gæld ved siden af. At råde en person til afdragsfrihed kombineret med højere afdrag på den dyre gæld er da det rigtige at gøre – hvad er dit forslag?

    3) Hvilken fordel har en ejendomsmægler af de afdragsfrie lån??

    4) Hvordan kan de 2 mill ryge ned i bankens kasse? Ved du overhovedet hvordan obligationsmarkedet fungerer?

    5) Jeg “lokker" ikke nogen til noget som helst, men kommer med et råd ud fra en konkret situation. Det betyder ikke, at dette råd gælder for samtlige boligkøbere vel?

    6) Situationen på det amerikanske boligmarked kan ikke sammenlignes med Danmark. De såkaldte “subprime"-lån handler om, at der er givet en masse lån til mindre kreditværdige personer. Lånene er ydermere variabelt forrentede og når renten stiger (som den har gjort i de senere år), ja så får nogle mennesker problemer. Det handler altså mere om kreditværdighed end om lånetyper.

    6) Min IQ er 126 og jeg er ikke ansat i hverken Danske Bank eller nogen anden bank.

    7) Tag lige og slap af en anden gang

    #124386
    AnonymForfatter

    jeg står med div. forbrugslån på ca 150000, og ville gerne have en andelsbolig i kbh. kan få en for 80000 som jeg kan bruge, men ved ikke en disse om hvordan mine evt. muligheder er, eller om der er nogle? jeg har årlig brutto 330.000. og en nettolån på 17000kr pr. md. vil gerne kunne have 5000 til mig selv om md.til kost og div. har jeg nogen realistisk mulighed for dette? og hvis ja, hvordan griber jeg det an, bor på i lejet vær. for tiden. skulle der være en eller flere venlige sjæle der vil bidrage med svar på mit problem vil jeg være utrolig taknemmelig.

Viser 2 indlæg - 31 til 32 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.