Forhandling bidragssats – ved indfrielse af F3

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • ToftenForfatter
    Indlæg
  • #96244
    ToftenForfatter

    Står overfor refinansiering af F3 pr. 01.04.2019. Og vi har muligheden for at indfri lånet kontant. Men jeg arbejder med “rentemarginal" om det kan betale sig i forhold til en indlånsrente på 0,6% kontra rentesats + bidragssats.

    Det ligger pt. lige på “vippen" at indfrielse kan betale sig – men har nogen af Jer erfaring med, at bidragssatsen kan forhandles ned i en ny aftale om refinansiering, eller skal jeg bare glemme det (har ikke forsøgt endnu) ? Kan den det, bare lidt, så “vipper" min beregning over til, at indfrielse ikke kan betale sig.

    #230880
    testForfatter

    hvis du skal ha rabat på bidragssatsen vi jeg tror at det kræver en manuel “manøvre" i deres EDB system. Så ud over den tabte omsætning giver det også ekstra omkostninger.

    Hvad vinder lån give ved at gi dig den rabat?

    Så jeg tænker det er op af bakke, Lånesagsgebyr mener jeg det er muligt at få rabat på eller helt betalt men næppe bidragsatser.

    #230882
    thsvForfatter

    Er det hos Nordea Kredit?
    I så fald vil de nyberegne satsen ved et ekstraordinært afdrag på mindst 100.000 kr.
    ved ikke om de andre kreditforeninger gør noget lignende.

    #230884
    testForfatter

    Ja noger helt andet er naturligvis om bidragssatserne ændre sig med belåningsgraden, men så er der jo heller ikke en rabat men noget der er inden for prismodllen . Synes nu ikke delvis indfrigelse var et tema ,

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.