Bedst brug af 400.000 kr

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • LægmandForfatter
    Indlæg
  • #96207
    LægmandForfatter

    Jeg kom i tanke om at spørge, jer vidende mennesker herinde, før jeg aftaler et møde med min bankrådgiver (banksælger), hvor jeg risikerer, at hun anbefaler den løsning, der er bedst for hende og banken og ikke den løsning, der er bedst for mig.

    Jeg er en gift mand på 42 år. Vores eneste gæld er vores fastforrentede realkreditlån med en restløbetid på 16 år og 8 mdr og en rente på 2 %. Restgælden er på 1.008.000 kr. Det betyder at vi i 2019 får en gennemsnitlig mdr. ydelse på 6483 før skat og betaler 25.901 kr i renter og gebyrer i 2019.

    Vi har 400.000 kr. stående i aktier. Hvordan bruges de bedst? Vi har umiddelbart ikke det store behov for at supplere vores arbejdsgiverbetalte pension. Vi kunne beholde aktierne og håbe på at de stiger.

    Den bedste løsning, som jeg ser det:
    Indfri nuværende realkreditlån med de 400.000 fra aktier + 600.000 fra et nyt lån. Det nye lån skulle være Realkredit DK Flexkort med en løbetid på 10 år. Det vil give os en mdr. ydelse på 5.530 før skat. Der er stiftelsesomkostninger på 19.290 kr og de samlede omkostninger i lånets løbetid er på 41.772 kr.

    Jeg håber, at der er nogen, der kan bekræfte mig i dette valg eller anbefale en bedre løsning.
    På forhånd tak.

    #230572
    testForfatter

    Hvorfor lave er nyt lån? Hvis jeg var dig ville jeg regne på hvad du spare ved ikke at oprette et nyt lån og indfri den del af det eksisterende du har aktier til.

    #230574
    LægmandForfatter

    Det vidste jeg faktisk ikke at man kunne. Jeg har skrevet til RD og de sender nogle beregninger. Tak for input.

    #230582
    peter holm larsenForfatter

    Det kan også umuligt koste over 19.000 kr. at omlægge lånet i stiftelsesomkostninger – det er med sikkerhed at falsum eller en meget dårlig aftale, som du på ingen måde skal acceptere. Hvis du er interesseret vil jeg gerne undtagelsesvist tilbyde dig helt gratis og uforbindende at hjælpe dig igennem til et betydeligt billigere lån, naturligvis 100 % anonymt hvis du ønsker det? – for der kan bestemt godt være økonomi i at ændre lånet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.