Indfrielse af bank og real kredit lån

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Allan (92)Forfatter
    Indlæg
  • #96195
    Allan (92)Forfatter

    Hej.

    Jeg står og har solgt mit sommerhus og skal have indfriet mine lån.
    Nu står min bank f…. og vil have 4000 kr for at indfri mine lån…
    Kan man ikke selv lave det billigere på en måde eller er der nogen der kender nogen der gør sådan noget for en fornuftig pris?

    #230464
    testForfatter

    Hvis der er et realkredit lån kan du opsige det til termine direkte ved kredit foreningen . Måske sku du ha undersøgt betingelserne før du optog lånet , men borset fra der tænker jeg at man bare kan råbe ud af vinduet og så bliver alt bedre.

    Hvad er det for er lån?

    #230466
    testForfatter

    Ps har du solgt er sommerhus i privat handel uden en advokat ?

    #230468
    Allan (92)Forfatter

    Køber har ingen advokat. Men jeg har til at lave skødet.
    Men nu står banken og vil have 4000 for at indfri lånet.
    Syntes at det lyder vildt at det koster 4000 at indfri ens lån.

    Ang. Kunne ha tjekket. Lånet er lavet for 20 år siden. Hvordan skal jeg kunne huske det???

    #230470
    morsdrengForfatter

    Når du har solgt dit sommerhus skal lånene i dette naturligvis indfries, medmindre det er aftalt at køberen skal overtager dem.

    Indfrielsen foretages normalt af den som berigtiger handelen, tidligere var det normalt den af køber valgte advokat, mens det i dag ofte er
    ejendomsmægleren evt. i samarbejde med sælgers/dit pengeinstitut, hos hvem købesummen er deponeret.

    De nærmere betingelser om berigtigelsen af handelen og indfrielse af lånene i sommerhuset fremgår af købsaftalen som både du og køber har underskrevet, så det er ikke noget som du selv kan ordne eller antage andre til at foretage. I har allerede bindende aftalt hvem der skal berigtige handelen og hos hvem købesummen skal deponeres og dermed også hvem som i praksis skal indfri lånene.

    Det eneste du kan gøre er, at forsøge at aftale en lavere pris med banken for dennes indfrielse af lånene.

    #230472
    testForfatter

    prisen på indfrielse af lån afhænger af typen af lån. Obligations realkredit lån kan man selv opsige til termine i det kredit selskab man har.

    Hvad siger din advokat om sagen? Eller er det sådan et net skøde advokat du har brugt? Hvem har lavet købsaftalen?

    lyder på mig lidt som du er i gang med at spare de forkerte steder.

    #230477
    morsdrengForfatter

    Spørgeren er utilfreds med at hans bank skal have et gebyr på 4.000 kr. for at indfri lånene i forbindelse med salget af hans sommerhus.

    Det har INTET at gøre med vilkårene for opsigelse af realkreditlånet, om spørgeren burde have været undersøgt disse da lånet blev optaget for mange år tilbage, om der har medvirket en advokat i handelen eller med prisen for indfrielsen af de aktuelle lån..

    Men hvis spørgeren – noget usædvanligt – har antaget en advokat til at berigtige hans salg af sommerhuset, bør han drøfte bankens gebyr for indfrielse og hans evt. muligheder for at nedbringe dette med advokaten i stedet for på dette forum.

    #230478
    morsdrengForfatter

    Spørgeren er utilfreds med at hans bank skal have et gebyr på 4.000 kr. for at indfri lånene i forbindelse med salget af hans sommerhus.

    Det har INTET at gøre med vilkårene for opsigelse af realkreditlånet, om spørgeren burde have været undersøgt disse da lånet blev optaget for mange år tilbage, om der har medvirket en advokat i handelen eller med prisen for indfrielsen af de aktuelle lån..

    Men hvis spørgeren – noget usædvanligt – har antaget en advokat til at berigtige hans salg af sommerhuset, bør han drøfte bankens gebyr for indfrielse og hans evt. muligheder for at nedbringe dette med advokaten i stedet for på dette forum.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.