Hvordan kommer jeg nemmest af med mit banklån

Viser 16 indlæg (af 16 i alt)
  • Indlæg
  • #230480
    SvendLForfatter

    Mange tak for svaret test. Det vil jeg gøre. Faktisk det eneste brugbare og ikke nedladende svar jeg har fået indtil videre 

    Jeg forstår ikke de kommentarer der har være ellers. Jeg er helt med på at købe fast ejendom lige op til en finanskrise var en virkelig skidt investering, og jeg er måske den eneste i dette forum der ikke havde forudset finanskrisen med et efterfølgende fald i huspriser på 25%. Boligpriserne er stadig 20% under hvad de var i tredje kvartal 2008 der hvor vi bor,

    Der er skitseret to veje i de ovenstående kommentarer. Hvis jeg fulgte morsdreng og Michaels anbefalinger, så skulle vi have afdraget uden at optage yderligere lån til ombygning. Så ville vi i dag stå i en situation hvor vi boligen vil være vurderet til 1,95 mio. (20% fald) og med en gæld på 1,8 mio. Dvs. en friværdi på 150.000 og samtidig ingen af de forbedringer som vi selvfølgelig har sat stor pris på.

    Det andet alternativ er det som vi har gjort. Afdraget på banklånet, optaget nye lån til forbedringer. Skylder i dag samlet set 2,2 mio. og fik sidste år en vurdering fra kreditforeningen på 2,6 mio. Dvs. friværdi på 400.00 kr. plus vi bor i et hus med alle de forbedringer.

    Jeg påstår ikke at ved specielt meget om boliglån, realkreditlån etc, og det er derfor jeg spørger i dette forum. Men hvad er det jeg misser ift. de svar som morsdreng og Michael giver? Jeg kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen med virkeligheden.

    God weekend til jer alle

Viser 16 indlæg (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.