den første gang

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • KrakkemForfatter
    Indlæg
  • #87670
    KrakkemForfatter

    hej allesammen

    jeg vil gerne snart købe et hus sammen med min kæreste.

    jeg har regnet på det og vi har faste udgifter for ca 8000 iregnet boligforsikring og alle de andre standart ting. har prøvet regnemaskinerne men er ikke sikker på de giver et ordentligt billede og indtægt på 26000 netto tilsammen.
    vi vil gerne have et fastforrentet lån evt med afdragsfrihed de første par år da min kæreste er under uddannelse.
    hvor meget kan vi regne med at kunne låne i banken vi hat ingen udbetaling og skylder tilsammen 30000

    #111786
    fk2001Forfatter

    En Netto indtægt på 26.000 er en hel del. Men hvorfor har du en gæld på 30.000 når I har så stor en indkomst? Banker og realkredit kan ikke lide gæld, så betal lige det af først.

    Derefter synes jeg du skal spare noget op. Det giver dig flere fordele. 1) Du har noget til udbetalingen. Hvis du skulle låne 100% koster det virkelig dyre renter. 2) Du får tjekket hvor meget du kan undvære om måneden. Herefter bliver det nemt at finde frem til hvor meget du har til boliglånet.

    Med andre ord. Tag jer god tid. Huspriserne løber ingen steder, så der er god tid til at klargøre din økonomi til at blive boligejer. Med jeres indtægt er der ikke så langt igen.

    #111898
    AnonymForfatter

    Prøv Nykredits privatbudgets program, det synes jeg er en kæmpe hjælp til at få overblik over sin økonomi.
    http://www.nykredit.dk/informationsSide.do?iwID=/privat/informationsside/bank/privatbudget.xml
    Hvis linket ikke virker så er det: privat -> realkredit -> beregn -> privatbudget

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.