Lån til køb af landejendom

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Susanne DamgaardForfatter
    Indlæg
  • #96185
    Susanne DamgaardForfatter

    Hej – min søn kigger på en ejendom, som er betegnet som lanbrugsejendom, fordi der er over 2 ha jord til. Det meste er fredsskov – så ingen landbrugspligt.
    Vi har læst os til, at realkreditlånet kun kan være op til 70 % eller er det 60%? Vi kan ikke finde nogle beregnere på nettet, hvor vi kan beregne os til hans månedlige udgifter. Han er nok også nødt til at få en del af beløbet i form af boliglån i banken.
    Ejendommen koster: 1.375.000. Han forestiller sig selv at udbetale 100.000. Er der en venlig sjæl, som kan beregne netto og bruttoudgifter? Måske også, hvis han udbetaler 200.000?
    På forhånd tusind tak.

    #230339
    testForfatter

    https://www.rd.dk/da-dk/privat/Beregnere/Laaneberegner/Pages/Laaneberegner.aspx

    Der er masse af beregner på nettet.

    Udgiften til lånet er kun en af mange udgifter så det er slet ikke nok kun ar se på den del af det.

    Hvor gammel er din søn.? Vi skal som forældre huske på at de aldig lære ar klare sig selv hvis vi bliver ved med at orden alt for dem.

    #230340
    testForfatter

    https://www.rd.dk/da-dk/privat/Beregnere/Laaneberegner/Pages/Laaneberegner.aspx

    Der er masse af beregner på nettet.

    Udgiften til lånet er kun en af mange udgifter så det er slet ikke nok kun ar se på den del af det.

    Hvor gammel er din søn.? Vi skal som forældre huske på at de aldig lære ar klare sig selv hvis vi bliver ved med at orden alt for dem.

    #230342
    morsdrengForfatter

    Fra BOLIUS: “Er der ikke landbrugspligt på ejendommen, og benyttes ejendommen til bolig for familien, vil den normalt blive betragtet som en almindelig beboelsesejendom og indgå under de dertil knyttede skatte- og låneregler".

    Derfor vil ejendommen sandsynligvis kunne belånes som beboelsesejendom med 80% realkreditlån og 20% bankfinansiering MINUS de 5% der normalt kræves som egenkapital.

    Kun banken og kreditforening som skal finansierer handelen kan foretage en autoriseret beregning af mulighederne og prisen for belåningen. Derfor bør du ikke lade dig nøje med de oplysninger som du kan få på dette forum. Som oplyst, er der også andre udgifter end de rene terminer. Din søn bør snarest kontakte den bank som han ønsker skal medvirke til finansieringen.

    #230344
    Susanne DamgaardForfatter

    Tusind tak for oplysende svar. De let nedladende og opdragende kommentarer om, hvorvidt jeg bør hjælpe min voksne søn – tilskriver jeg uvidenhed om vores forhold.

    #230346
    testForfatter

    Tja det var er venligt ment råd fra en forældre til en anden . Ta det bare ilde op 😉

    Og natuligvis skal i ha lavet et budget, en tur i banken og ha en advoakt på.

    Det er også i den proces i banken i ender med at få både belåningsgrad og er evt tilsag.

    Alle kreditforeningen selskaber har kredit beregner på nettet plus flere banker.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.