Priotetslån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Jm61Forfatter
    Indlæg
  • #96176
    Jm61Forfatter

    Skal jeg lave et Priotetslån eller optage et kreditlån. Vi har et gældsfrie hus som kan sælges for 3.500.000-4.000.000.
    Pengene skal bruges til almindeligt tant og fjas og jeg regner med at optage lån på 1.000.000.
    Hvad er bedst?
    madsen

    #230192
    SamsundForfatter

    Der er ikke noget der hedder hvad er bedst. Det afhænger af dine præferencer og livsstil.

    Tjek evt. Danske Banks flexlife.

    #230198
    Jm61Forfatter

    Javel. Men jeg mener at på et kreditforeningslån betaler man bidrag som jo er temmelig meget efterhånden, det gør man ikke på et Priotetslån og oprettelsen af lån er ens, stempelagift osv.
    Til et Priotetslån kan også tilknytte sin lønkonto, og man betaler jo først rente når man bruger af lånet så hvilket lån kan være bedst.
    Man kan også optage Priotetslån med afdragsfrihed på samme måde som kreditforeningslån.

    #230206
    testForfatter

    tjo men der er jo ingen af os der ved hvordan dit forbryg af tjant og fjas er? Har selv et prioritetslån og ja havde jeg en større udnyttelsesgrad af det kunne det betale mig at skifte til en anden låne type set fra et omkostningsniveau.

    Så hvordan for venter du at afvikle din tjant og fjas gæld ?

    Jeg tænker lidt at du bare skulle købe øl og gennem flaskerne.

    #230226
    Jm61Forfatter

    Du mener vel jeg skal drikke øllet først og gemme flaskerne

    #230232
    peter holm larsenForfatter

    På både realkreditlån og prioritetslån betaler du bidrag/rentetillæg. På realkreditlånet er det obligationsrenten+kursfradrag+bidragsprocent. På prioritetslånet er det fx Nationalbanken udlånsrente + rentetillæg. Så kommer jo helt an på hvilken rente du skal betale for de 2 lån inklusive alle bidrag mv.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.