Hjælp til huskøb

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • TN7Forfatter
    Indlæg
  • #96148
    TN7Forfatter

    Hej.

    Vi er en familie på 2 voksne 1 barn, og en lille på vej. Jeg har fuldtidsjob som tømrer, vi har cirka 500.000 om året til sammen, lige nu hvor hun er på barsel. Vi står i den situation at vi har kigget lidt på huse i området hvor vi bor, da vi bor til leje lige nu. Vi har så lige opdaget at der kommer et hus på tvang i næster måned i byen. Vi ved dog ikke hvad kravene for at få et boliglån er. Vi har ikke samme bank og vi står ikke i RKI.

    Planen er at finde et “billigt" hus, hvor jeg så skal renoverer det.

    Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklarer kravene, osv. til et boliglån, og hvordan vi kan forbedrede os bedst muligt hvis vi vil besøge en bank?

    vh
    TN

    #229935
    morsdrengForfatter

    Hvis du har planer om at købe et hus på tvangsauktion, bør du omgående søge juridisk bistand, for det er ikke noget for amatører.

    Hvis du får hammerslag på auktionen, skal du stille en bankgaranti af en vis størrelse. Advokaten kan også hjælpe dig med at beregne hvor stor bankgarantien skal være.

    Banken vil naturligvis kun stille den nødvendige garanti, hvis de mener I kan sidde i huset og derfor er villige til at medvirke til optagelse af de nødvendige realkredit- og banklån.

    #229936
    morsdrengForfatter

    Hvis du har planer om at købe et hus på tvangsauktion, bør du omgående søge juridisk bistand, for det er ikke noget for amatører.

    Hvis du får hammerslag på auktionen, skal du stille en bankgaranti af en vis størrelse. Advokaten kan også hjælpe dig med at beregne hvor stor bankgarantien skal være.

    Banken vil naturligvis kun stille den nødvendige garanti, hvis de mener I kan sidde i huset og derfor er villige til at medvirke til optagelse af de nødvendige realkredit- og banklån.

    #229939
    TN7Forfatter

    Hej igen.

    Jamen vi har ikke været i banken endnu, derfor er mit spørgsmål hvordan forbedrer man sig bedst til at gå i banken?

    #229940
    TN7Forfatter

    Hej igen.

    Jamen vi har ikke været i banken endnu, derfor er mit spørgsmål hvordan forbedrer man sig bedst til at gå i banken?

    #229943
    testForfatter

    Forberedelse til snakken med banken er et budget både et med jeres nuværende forhold og et skøn over de forskellige udgifter i det nye hus. Find en salgsopstilling fra et tilsvarende hus. 3 lønsedler og jeres årsopgørelse er også nødvendig. Et budget for renovering af huset er også en god ide.

    Og så man handle efter min mening aldrig hus uden en advokat
    Så ud fra dit budget skal du være overbevist om at i har råd. Så validere banken det

    #229944
    testForfatter

    Forberedelse til snakken med banken er et budget både et med jeres nuværende forhold og et skøn over de forskellige udgifter i det nye hus. Find en salgsopstilling fra et tilsvarende hus. 3 lønsedler og jeres årsopgørelse er også nødvendig. Et budget for renovering af huset er også en god ide.

    Og så man handle efter min mening aldrig hus uden en advokat
    Så ud fra dit budget skal du være overbevist om at i har råd. Så validere banken det

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.