Køb hus trods gammel urørt gæld

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Jesper4700Forfatter
    Indlæg
  • #96112
    Jesper4700Forfatter

    Jeg stå i en situation hvor vi bor til leje i et hus. Men da udlejer vilke af med det og ville sælge til os, endda hjælpe med Finansieringen. Så er mit spørgsmål, kan vi mindst det igen pågrund af min gammel gæld? Det er en gæld jeg ikke har haft gjort noget ved i snart 10 år. Min kæreste og jeg har flere gange set på om vi kunne gøre noget ved det uden held. Men med denne mulighed her, får vi flere penge mellem hænderne og kan betale min gammel gæld tilbage. Men kan vi gøre det eller er den chance ikke hver år løbe?

    #229614
    MichaelForfatter

    Den tanke kan du roligt slå ud af hovedet. Ingen bank eller kreditforening låner ud til mennesker der ikke betaler deres gæld

    #229616
    morsdrengForfatter

    Dem du skylder penge vil naturligvis have, at du betaler deres tilgodehavende. Har du ingen værdier og ingen vilje til betaling, kan dine kreditorer i praksis intet gøre dig.

    Men den dag du ejer aktiver, hus, bil eller opsparing på bankkontoen kan dine kreditorer foretage udlæg heri hvilket betyder, at hus og bil kan sælges på tvangsauktion og at din opsparing på bankkontoen skal udbetales til dine kreditorer.

    Som du allerede har fået oplyst, er der derfor ingen fornuftige kreditorer der vil låne dig penge til køb af hus så længe du har ubetalt gæld, da de risikerer at huset sættes på tvangsauktion. Selv hvis dette ikke sker, vil du blive presset så meget af dine kreditorer at du får problemer med at betale dine udgifter på huset.

    At stifte ny gæld når man allerede har gæld man ikke betaler på, er tåbeligt og ingen god idé og vil sandsynligvis også være strafbart.

    #229620
    testForfatter

    Hvordan har du manglet “held” til at gøre noger ved din gamle gæld? Hvor stor er den ?

    #229624
    peter holm larsenForfatter

    Hej Morsdrng – straffelovgivningen er langt fra som du beskriver – det er langt langt fra det typiske at optagelse af lån når man har negativ formue er strafbart. Langt langt fra og hvis långiver er orienteret om låntagers økonomi, har domstolene i samtlige sager der har været anlagt herom ved domstolene har långiver tabt sagen. Ligeledes fordres i dag, at långiver tillige skal havde udført sædvanlige kreditvurdeinger af kunden for der på nogen vis i praksis kan være chance for at løfte en straffesag.

    #229626
    peter holm larsenForfatter

    Når det er sagt – tror jeg også det er svært at tænke sig du ikke vil få udfordringer – du skal i hvertfald lave en aftale herom med dine kreditorer inden du køber huset – det er 100%

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.