Årsopgørelser

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Peter1983Forfatter
    Indlæg
  • #96104
    Peter1983Forfatter

    Hej,

    Hvor mange årsopgørelser vil banker og Real kreditinstitutter typisk kræve at se ved boliglån?

    Mvh
    Peter

    #229528
    morsdrengForfatter

    Seneste 3 årsopgørelser, lønsedler og seneste 2 forskudsregistreringer

    #229530
    morsdrengForfatter

    Seneste 3 årsopgørelser, lønsedler og seneste 2 forskudsregistreringer

    #229532
    morsdrengForfatter

    Seneste 3 årsopgørelser, lønsedler og seneste 2 forskudsregistreringer

    #229536
    testForfatter

    nu om dagen kan man gi dem adgang direkte til ens skatte mape. Meget lettere.

    vedr lønsedler
    De vil typisk også gerne se mere ind en lønseddel gerne 3 med mindre du har skiftet job. Nu bliver det naturligvis også til 3 hvor man tæller sammen.

    Men jeg har godt nok aldrig oplevet at de ville se forskudsregistreringer og da i sær ikke to. Den for sidste år er jo sådan set afløst af årsopgørelsen så hvad værdi det sku ha for en bank kan jeg ikke gennemskue

    #229540
    Peter1983Forfatter

    Mange tak for svar.

    Hvis man giver adgang til skattemappen vil de så have adgang til alle år eller kan man give adgang til fx kun tre år?

    Mvh
    Peter

    #229542
    thsvForfatter

    Jeg har kun skullet give en årsopgørelse, 3 lønsedler og et budget ved mine lån i banken.

    Men kan da være at reglerne er anderledes i andre banker. Eller evt. for kunder med en økonomi hvor banken ikke kan se en opsparingsvilje.

    #229546
    Peter1983Forfatter

    Hej thsv,

    Er dette ved boliglån for nyligt?

    Mvh
    Peter

    #229550
    morsdrengForfatter

    Der er i og for sig ingen grund til at stille dine spørgsmål her. Vil du låne penge, skal du fremlægge den dokumentation som banken eller kreditforeningen beder dig om, uanset om du selv finder det fornuftigt eller rimeligt.

    Alternativet er afslag på lån.

    #229552
    Peter1983Forfatter

    Hej morsdreng,

    Hvis jeg nu har nogle lån som er 4 år gamle jeg ikke ønsker banken skal inddrage i kreditvurderingen, er det ret væsentligt hvornår jeg spørger banken om lånet. Især hvis jeg giver dem fri adgang til min skattemappe.

    Mvh
    Peter

    #229554
    morsdrengForfatter

    At holde oplysninger skjult i forbindelse med en låneansøgning er ikke kun dumt – der er også kriminelt.

    Det kan du læse mere om i Staffelovens § 279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab.

    Jeg kan kun opfordre Mybanker til at slette dine indlæg og andre debattører til at undlade at besvare dine indlæg

    #229556
    Peter1983Forfatter

    Hej morsdreng,

    Tak for dine svar.

    Jeg spørger egentlig mere for at finde ud af hvor lang tid tilbage de vurderer? Min økonomi i studietiden er en helt anden end i dag og er interesseret i at vide om kreditvurdering tager i betragtning hvad man har lavet for flere år tilbage. Jeg forsøger ikke at skjule det, søger bare information om hvor langt tilbage i tiden jeg vurderes.

    Jeg har ikke været igennem denne process før og bliver jeg spurgt til tidligere lån som ligger flere år tilbage oplyser jeg selvfølgelig. Men jeg vil gerne vide om jeg kan forvente dette? Og også om det er lovpligtigt for mig at oplyse om dette selvom jeg ikke bliver spurgt til hvordan Min økonomi så ud flere år tilbage? Hvis ikke, hvorfor så fortælle om et dumt lån som er betalt af for flere år siden?

    Man kan jo ændre sig og blive mere ansvarlig?

    Mvh
    Peter

    #229560
    testForfatter

    Finastilsynet regulere bankerne men bankerne bedre om den dokumentation de ønsker. Der er nok næppe noget kriminelt i at svare dig og jeg griner da ogås stadig lidt over at en bank skulle bede om en forskudsregistering.

    Ud fra egen erfaring vil jeg mene at de kun går 3 år tilbage. Dine sidste 3 år lån fremgår så af de 3 årsopgørelser, Du skal svare på det de spørg om og at lyve er strafbart.

    Jeg kan ikke helt gennemskue hvad dit problem er ., men svaret på dit spørgsmål er 3.ok ?

    #229564
    Peter1983Forfatter

    Hej test,

    Tak for dit svar. Mit problem er at jeg har et gammelt dumt lån som jeg egentlig ikke håber bliver brugt i forbindelse med min kreditvurdering. Jeg aner ikke om det overhovedet ville kunne få indflydelse. Min økonomi er meget sund siden jeg startede fast arbejde.

    Jeg er ikke ude på at lyve overfor nogen, men mere om det er smartere af mig at vente med at spørge om lånet så det ikke indrages i min vurdering. Nu er det 4 år siden, så tror ikke det vil få en konsekvens. Jeg er bare lidt nysgerrig.

    Mvh
    Peter.

    #229566
    Peter1983Forfatter

    Hej test,

    Tak for dit svar. Mit problem er at jeg har et gammelt dumt lån som jeg egentlig ikke håber bliver brugt i forbindelse med min kreditvurdering. Jeg aner ikke om det overhovedet ville kunne få indflydelse. Min økonomi er meget sund siden jeg startede fast arbejde.

    Jeg er ikke ude på at lyve overfor nogen, men mere om det er smartere af mig at vente med at spørge om lånet så det ikke indrages i min vurdering. Nu er det 4 år siden, så tror ikke det vil få en konsekvens. Jeg er bare lidt nysgerrig.

    Mvh
    Peter.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.