Nykøbt ejerlejlighed – Lån

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • H.NielsenForfatter
    Indlæg
  • #96032
    H.NielsenForfatter

    Hej

    Jeg har lige købt en ejerlejlighed i en sund ejerforening for 1.8 Mill.

    Jeg flytter selv i lejligheden i 3-5 år og renoverer løbende for mit rådighedsbeløb på nær køkkenet, som jeg renoverer til sidst og låner 50-100.000kr ekstra til hvis det bliver nødvendigt.

    Jeg har det svært med realkreditlånet… Jeg låner nu 80% i Totalkredit og 10% i banken.

    Hvordan ville i låne?

    Jeg selv tænker F-Kort med 3 års afdragsfrihed, og afbetale gælden til banken over de 3 år. Efter de 3 år, er boligen renoveret, og jeg får lejligheden vurderet om, og lagt lån om. Forventet værdi efter dagens priser vil være 2.2-2.3 ved mægler, og jo selvfølgelig lavere ved kreditforeningen.
    Her burde det være muligt, eller tæt på, at låne hvad jeg skylder i kreditforeningen.

    Men min bank stiller sig lidt på bagben, og synes at jeg skal lave et lån på 2% med afdrag fra starten.
    Men så betaler jeg jo meget mindre af på mit banklån, og har meget mindre rådighedsbeløb til renovering.

    Min økonomi hænger sagtens sammen til bankens løsning… Men jeg synes at det ville give noget mere luft til hurtig renovering på den anden måde. Jeg kommer alligevel til at lægge lån om, og få revurderet lejligheden om 3 år. Og hvad jeg får betalt af på lånet er alligevel begrænset.

    Planen er at lejligheden skal være til udlejning om 4-5 år.

    Personligt er jeg mest til fastforrentet lån med afdrag…. Men i mit tilfælde kan jeg bare ikke se idéen.

    Hvordan ville i gøre?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.