Sidste konvertering før salg?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Søren P.Forfatter
    Indlæg
  • #95947
    Søren P.Forfatter

    Jeg sidder i et afdragsfrit 2½% obl. lån. Lånet er på ca. 2.5 mio. Husværdi ca. 3.1-3.2. Har et lånetilbud på 2% med afdrag. Kursen er jo god nu, og lånetilbuddet bindende et par måneder endnu. Tanken er at komme ned i 2% for at være bedre positioneret til en opkonvertering, når renten stiger. Ind i møllen med op/ned konverteringer, for at få taget af restgælden.
    Men tiden går, renten stiger ikke, og vi får ikke afdraget noget…og vi tænker måske at bo her kun ca. 5 år endnu. Er det helt åndsvagt at lægge ned i 2% nu, og vente på rentestigning – (som jeg dog tror på kommer indenfor 5 år).
    Alternativ: Omlægge NU til f.eks. F5 – eller Fkort – med afdrag og få banket så meget som muligt af lånet på de 5 år? Så er vi jo sikre på at reducere restgælden – det er vi jo ikke med den første mulighed…omend den måske kan ende med at reducere restgælden endnu mere, end med Flex løsningen – afhængig af hvordan renten opfører sig de næste 5 år…??!
    En tredje mulighed er vel at ændre nuværende til 2½ MED afdrag – vi har råd, men når det gælder restgæld, sker der jo noget mere ved at vælge Flex.
    Nu skal det altså gøres rigtigt denne gang. Har gr. dårligt rådgivning tabt ca. 100.000 på at gå fra flex til obl.lån for bare et år siden og endt i denne situation.

    #228182
    testForfatter

    Jeg tror ikke renten stiger de næste 5 år eller rettere den stiger ikke med mere ind max 2 point fra det nuværende niveau .

    Afdragsfriheden var en fejl , men de enste der er sikre vindere på alle din omlægninger kreditforeningen og banken.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.