Bank til ældre ægtepar med gæld

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #227454
    J.O.Forfatter

    Morsdreng: Du aner jo intet om deres øvrige økonomi, herunder hvad de tidligere har solgt af ejendom, og hvad de har siddet med af midler. Derfor er dine gætterier om kassekredittens anvendelse lidt malplacerede. Sorry.

    Pointen om gældsbyrden har været nævnt 7-8 gange nu, så den har jeg fanget. Den tager jeg med videre til dem.

    Tak for jeres svar.

    #227456
    thsvForfatter

    JP, du har ikke fattet en brik.
    Tidligere tiders indkomst er ligegyldig, bankens spørgsmål er om de kan servicere en gæld på mere end 3 mill. og udgifter til 3 ejerboliger på folkepensioner…
    Til det er svaret NEJ og derfor vil de ikke låne dem mere.

    I stedet for den kassekredit skulle de hellere have lånt 1 mill. oprindeligt i hus 2, da et sådant lån er langt billigere end en kassekredit til 4%.

    Nu skal de nedsætte prisen på hus 2 og afvente salget, så kan planerne om renovering af hus 1 komme videre og gælden nedbringes.

    #227466
    J.O.Forfatter

    thsv:

    Jeg har bl.a. fattet, at kassekreditten er gået til renovering og ikke til afbetaling på lån/løbende udgifter (her er indtægter fra tidligere solgt ejendom anvendt, samt indtægter fra udlejning af sommerhus). Derfor irriterer det mig lidt med jeres gæt på, hvad kassekreditten er brugt på – det er jo i øvrigt irrelevant ift. mit spørgsmål, kan jeg forstå 😉

    Endnu engang tak for svarene på det jeg spurgte om: At I ikke tror andre banker vil være med på det samme som nuværende bank er med på.

    God weekend 🙂

    #227468
    J.O.Forfatter

    Åh ja, og så for at citere mig selv, her til sidst: “Pointen om gældsbyrden har været nævnt 7-8 gange nu, så den har jeg fanget. Den tager jeg med videre til dem."

    Tak fordi I brugte jeres tid på det.

    #227470
    testForfatter

    Du skal ikke ta dig af Thsv han er uforskammet som en del af hans dna 🙂

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.