Ny bolig – men ikke fast job

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • KristianESForfatter
    Indlæg
  • #95815
    KristianESForfatter

    Hej

    Kender I en bank, der er åbne for at låne til et boligkøb, selvom min kæreste ikke har fast job?

    Min kæreste og jeg vil gerne i gang med at finde en ny lejlighed. Vi bor i dag i en 2-værelses og vil gerne bo i noget større. Lejligheden kan sælges for omkring 2,5 million – der er en restgæld i lejligheden på ca. 1,8 million.

    Jeg har et fast job til en fair løn på 39.000 kroner brutto. Min kæreste er i dag i en elevstilling til 20.000 brutto, men afslutter sit elevjob 1. februar. Kæresten uddannes inden for en branche, hvor dimmitendledigheden er omkring 4%, og i det firma, han er elev, ansætter de typisk 80% af deres elever. Firmaet har ikke lovet noget, men har sagt, at de er meget, meget tilfredse med hans arbejde indtil nu.

    Lidt om vores forudsætninger:
    – Vi har ingen børn – og får ingen børn
    – Vi har været sammen i 15 år og haft samme bank i 11. Og altid overholdt alle forpligtelser i forhold til banken
    – Vi har faste udgifter (bil, forsikring, fagforeninger, licens mv) for cirka 8500 i dag. Hertil kommer selvfølgelig afdrag på nuværende boliggæld.

    Why the rush?
    – Ejendomsmæglerne siger, at lige nu er det perfekte tidspunkt at sælge til i forhold til forældrekøb og studiestart.
    – Vi har boet her i mange år, og er på randen af at være godt trætte af at bo her. Vil så gerne have mere plads.

    Vores nuværende bank er ret fodslæbende (men måske også fornuftig/forsigtig). De vil gerne, at vi venter og ser tiden an i forhold til nyt job, til prøvetid på nyt job for min kæreste osv.

    Men: Findes der ikke banker, hvor vi hurtigere kan komme i gang med at realisere boligdrømmene? Altså en bank, der ser potentiale i, at vi med langt overvejende sandsynlighed om 6 måneder står med to vellønnede job og sammen tjener 73.000 brutto?

    Tak for hjælpen
    Kristian

    #226992
    testForfatter

    det er fuldstændigt umuligt at gi dig et konkret svar på en banks kredit vurdering af dig. Min personlige erfaring er at jeg fik nej til en låne omlægning da jeg var arbejdsløs i 3 måneder på trods af at lånet var ca 40% af ejendomsvurderingen. Så vurderet ud fra den erfaring vil jeg sig at når dem der kender jer siger nej gør andre også

    Der er to muligheder. Rend nogle andre på dørende eller vent.

    #226994
    MichaelForfatter

    Slå koldt vand i blodet.

    Ejendomsmæglere vil naturligvis gerne have omsætning så de vil anbefale at du sælger uanset tidspunktet. Hvis der kun er 6-12 mdr til at situationen er permanent med fast job så vent i stedet for at kaste jer ud i noget nu på et løst grundlag.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.