råd ang bankerne

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87628
    AnonymForfatter

    jeg fik bevilliget en kassekredit på 30.000 for ca 1. år siden, men fik først brug for den til jul. så i ca 6 mdr. har den været i minus. så fik jeg endelig en god løn her den 1. april, og tænkte nu er der stye over min økonomi. men så bliver huslejen trukket på min konto, som er aftalt at den kører over min kærestes (da der ikke var dækning på) samt der blev betalt hans vægt afgift fra min konto (vi er ikke gift og har hver vores konto) så trækker de rente at gæld på 515, Rente af overtræk på 103, gegyr for en overførsel på 20 (ved ikke hvad det er for)og de har trukket 150 kr for et nyt dankort, selvom det var en fejl inde på deres computer at mit dankort blev taget i atomaten. må de virkelig gøre alle de ting uden at de har haft ringet eller skrivet til mig. (også har jeg ikke haft mit kort i 14 dage, så har masser af regninger og rykker)

    #111242
    AnonymForfatter

    Det er svært at kommentere hver enkelt punkt – og vi har kun en kortfattet forklaring fra den ene side.
    Een ting kan jeg kommentere:

    Ofte har bankerne ved indgåelse af låneaftale fået ret til at inddække overtræk fra andre af KONTOHAVERENS konti i banken. Det bør fremfå af låneaftalen eller ‘Almindelige betingelser’. Derimod vil de aldrig have ret til at inddække overtræk fra din kæreste/mands/fars konto medmindre det direkte er aftalt (det er det sjældent og ikke uden at du har fået det at vide).

    Uanset at banken muligvis ikke har ret til at ‘sammenblande’ jeres konti, så gør de det sommetider alligevel som en service. For huslejen skal jo betales. Men hvis I protesterer, så vil de ‘gøre det godt igen’ med tilbagevirkende kraft.

    Jeg ser ingen anden udvej end at du aftaler et møde med banken for at få rettet op på misforståelserne.

    … og så burde du overhovedet ikke lade det komme så langt at du får rykkere. Hvis du – uanset årsag – ikke har penge til en regning, så kontakter du kreditor FØR regningen skal betales og meddeler at du desværre bliver xx dage forsinket med betalingen.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.