Bolig lån men RKI?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Camilla j.Forfatter
    Indlæg
  • #95742
    Camilla j.Forfatter

    Hej

    Vi er et par, vi står begge i RKI. på 24 og 26
    Vi har 41000 udbetalt til sammen hvert måned efter skat.
    Jeg skylder selv omrking 250.000 som jeg står i RKI for, også har jeg et bil lån på 200.000 også.
    Min kæreste sidder for ca. 75000 i RKI.
    (forældre vil gerne låne os indskudet på de 5% til bolig, da de kan se hvad dette kan gøre for os. De vil ikke hjælpe med at afvikle vores gæld, da de vil have pant for hvad de låner os.)

    Vi har en kanon høj husleje i dag i vores lejebolig som gør det enormt svært at afbetale på denne gæld.
    da vi tilflyttede var planen at starte familie osv i dette område, men det er blevet MEGET utrygt vi har haft indbrud 2 gange, og har blandt andet fået stjålet vores hund. Så vi skal bare væk herfra. Og huslejen tillader ikke vi kan betale af på vores gæld, som først begyndte at bygge sig op efter vi tilflyttede for omkring 4 år siden. Der har også været en kort periode hvor jeg ikke havde job grundet det firma jeg arbejdede for gik konkurs som gjorde det svært at betale regningerne, jeg var en idiot og var ikke i A-kasse. Jeg er nu i A-kasse og jeg har været i mit nuværende job i 1,5 år.
    Vi gjorde ikke vores job godt nok da vi i sin tid flyttede ind og opdagede derfor ikke at der ville komme en masse husleje stigninger i år, 2018 og 2019, grundet nogle lån i bolig foreningen som har haft afdragsfrie år.
    vi har kigget på hus i omegnen af 1 – 1,5 millioner som vil give os et rådigheds beløb på ca 8-9 tusind MERE om måneden hvis dette kunne lade sig gøre, i sær hvis vi kunne få bolig lånet afdragsfrit de første 10 år ville vi kunne få banket den anden gæld af på NO TIME.

    Muligheden for at flytte til en billligere leje bolig er der ikke, da det for det første er nær umuligt at finde noget der er stort nok til vores møbler (vi har 130 kvm i dag) og man skal alligevel hurtigt smide 80 tusind i depositum og forudbetalt husleje, de penge har vi ikke, og forældre vil ikke låne til indskud til lejebolig da de så 0% sikkerhed har)

    Spørgsmålet kommer nu.
    Er det fuldstændig ligegyldigt at vi kan bevise vi hurtigt kan komme af med vores gæld ved at få lov til at låne til bolig?
    Er der nogen chance for en bank vil låne til et par der begge sidder i RKI?

    mvh
    Camilla

    #226252
    MichaelForfatter

    Glem det. Ingen låner til RKI-registrerede

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.