Hussalg ? alternativer ?

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #226150
    testForfatter

    Om du kan godkrndes til en omlægning ved banken. Så nu er listen lav er budget tal med banken og en advokat

    #226256
    UrtossenForfatter

    Lige en update 🙂

    Banken er informeret om at vi ikke ønsker at sælge huset ved nuværende situation 🙂 Min ex stopper med at betale til huset, og vil fremover kun være “slepping partner" i huset .
    Jeg betaler alle omkostninger ( lån+realkredit+boligskat+grundejer ) samt selvfølgelig forbrug 🙂

    Med det nye job , vil jeg kunne betale alt selv , selvom ex får 1/2 af rentefradrag .

    Ved nuværende lån afdrages 108.000,- pr år på de 2 lån, dvs at efter 5 år vil der være 540.000,- mindre i gæld på huset .
    Såfremt der ikke kommer en ny finanskrise ( som 2007 ) vil vores friværdi til den tid være ca 273.000,- dvs at vi til den tid kan nedsætte prisen med 250.000,- uden at være gældsat de næste 15 år 😉

    De folk herinde som mener at jeg handler egoistisk og hensynsløst, vil jeg gerne have kommentarer fra ???? Please explain ? Jeg forstår ikke jeres argumentation ? medmindre I er Banksælgere 😉 Dette vil give mere mening .

    #226264
    peter holm larsenForfatter

    Hejsa,

    Er faktisk lidt i tvivl om du kone kan fradrage 1/2 af renteudgifterne på lånet. Jeg mener at kunne huske at SKAT kun giver fradrag for renter man selv har betalt. Derfor er det muligvis dig der skal have hele fradraget.

    Men prøv lige at give SKAT et ring for at være 100% sikker – er selv kommet en anelse i tvivl. I hæfter dog solidarisk – men ikke sikkert i dermed også skal dele rentefradraget.

    #226274
    thsvForfatter

    Husk også, at der skal laves en lejekontrakt for din eks. andel af huset, så hun slipper for ejd.værdiskat!
    Men i stedet beskattes af det overskud “udlejningen" giver.

    For øvrigt er din udregning af afdraget forkert, medmindre du har serielån (det har ingen) på annuitetslån som alle i praksis benytter vil afdraget stige, da det er ydelsen (renter+afdrag), der er konstant. Det rigtige afdrag vil i stedet være ca. 560.000 kr over de 5 år.
    Men lyder underligt at du pludselig alene kan afdrage med 9-10.000 kr om måneden på en indkomst, når I ikke har kunnet afdrage med 2 indkomster!

    #226568
    UrtossenForfatter

    THSV : Har landet et job med langt bedre løn 🙂
    Nye lån i huset er med afdrag = 108.000 kr pr år …. I modsætning til de 10 år vi var gift = afdragsfrit = 0,- i afdrag 🙂

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.