Førstegangskøber

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Dk777Forfatter
    Indlæg
  • #95596
    Dk777Forfatter

    Hej

    Min hustru og jeg ser på hus og har i den sammenhæng fået tilbud fra banken Nordea.

    Pris 3,1 MDKK

    Vi har 170 tDkk

    Lån:
    2,5% fastforrentet i 30 år, 10 Års afdragsfrihed. 6,45% prioritetslån som banklån

    Mit spørgsmål er, om i kan give mig en beregning på hvor meget vi sidder for de første 10 afdragsfrie år vs. de sidste 20 år med tilbagebetaling af RK.

    Og om det er et ok lånetilbud, eller og i vil anbefale andet eks. Handelsbankens 10 år fastforrentet prioritetslån til ca 2,7%.

    Vi finder det ret svært at gennemskue alle de økonomiske elementer der er med i beregningerne og lave en reel sammenligning på forskellige lån.

    Etbleingsomkostninger
    RK
    Banklån
    Biddragssats

    Er der råd at hente ift. hvordan vi kan gøre dette nemmere for os selv og skabe overblik?

    Mvh

    #224368
    MichaelForfatter

    Har du mon overhovedet læst det tilbud fra Nordea der temmelig sikkert indeholder en ydelsestabel? Ellers er det oplagte svar naturligvis: bed Nordea oplyse dig det

    #224378
    Sorte SlyngelForfatter

    Vi har fornyligt skiftet til Middelfart Sparekasse fra Nordea.

    Vi havde før det samme prioritetslån som du nævner hos Nordea til 6.45 %.

    Det vi har fået i stedet er et prioritetslån til 4.25 %, uden sikkerhed i vores bolig.

    #224386
    peter holm larsenForfatter

    Ja er svært med boliglån – og endnu sværer at rådgive på så spinkelt grundlag som du giver – desværre. Renten på 6,45% ligger nok i det øvre spænd for boligrenter – men jo heller ikke til at gennemskue om det er fair iøvrigt.

    Prøv evt som jeg altid foreslår at tage ned i et andet pengeinstitut og få et tilbud – er det bedre er jeg ret sikker på Nordea vil matche det eller endda tilbyde et bedre lån. Er du fræk kan du jo sige i den anden bank at du er blevet tilbudt et banklån på 5,45% 🙂 så har nu lagt overlæggeren selv for den anden bank.

    Prøv evt Danske Bank og derefter Nykredit Bank – efter samme skabelon 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.