Refinancering

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Bugge20Forfatter
    Indlæg
  • #95564
    Bugge20Forfatter

    Vi er meget i tvivl vores refinancering af vores realkreditlån, som skal ligges om her inden d. 31/12. Man læser alle steder du kan sparer mange penge ved at vælge rigtig. Vi har nu fået 2 tilbud fra real kredit og jyske bank, men vi er så meget på bar bund i det her, at vi ikke engang kan finde ud af at sammenligne de 2 tilbud. Vi tænker 2% obligations lån. Er det udelukkende ÅOP vi kan kigge på, for at sammenligne? Vi har ingen bank lån, så vi tænker samtidig, hvor meget forskel kan der lige være?

    #224008
    testForfatter

    Så beslutning om 2 pct lån er taget? Tage et møde i begge banker og tag begge tilbud med og tale det igennem med dem.

    Hvor stor og lille forskellen er et godt spørgmsål. Er det er lille lån betyder sammenhængen til jeres øvrige bank foretnigner også noget.

    Hvad er det for er lån der skal laves om?

    #224012
    Bugge20Forfatter

    Det er et F10 der skal laves om. 2 pct. er nødvendigvis ikke taget, vi overvejer også Jyskebanks rentelofts lån?

    #224014
    testForfatter

    beslutningen om jeres låne mener jeg ikke skal tages ud at i selv forstår noget om de forskellige låne typer og ser på jeres samlede behov for også andre bank ydelser.

    Tænke lidt at, og dette er ikke for at fornærme dig, at du selv er nød til at gøre lidt mere ind bare sige at du ikke forstår det.

    Start f.eks. med at kikke på rd.dk. Der er der meget fornuftigt material og mange guides til de forskellige låne typer.

    Forberede dine spørgsmål og ta så et møde i banken. Hvorfor skal du vælge 2% fast? Hvorfor ikke en boligprioriet? Eller et F1, F5 eller forden sags skyld beholde dit F10 lån?

    Hvad er dine ønsker og behov?

    Generelt kan man sige
    At renteloft er en forsikring mod rente stigning som ikke er er gratis.
    Korte lån har lavere rente ind lang
    Afdragsfrihed kommer med en pris.
    Fastforrentede lån giver sikkerhed for renten men ikke for bidragssatsen.
    Lange F lån kan være dyre at komme ud af og du kan ikke bare nødvendigvis låse rente hvis den stiger
    Alle taler om at rente stiger men den er stadig lav selv om de taler og taler.

    #224018
    Bugge20Forfatter

    Jeg forstår udmærket de forskellige lån typer, men jeg kan ikke finde ud af om der er væsentlig pris forskel på f.eks. at tage et 2% fast forrentet ved det ene frem for det andet sted.

    #224022
    testForfatter

    ok du kan se en oversigt over bidragssatsen her. Om det er en væsentlig forskel er et godt spørgsmål. Da rigtigt mange banker i dag har helkunde koncept synes jeg personligt ikke kan isoleret set kan vælge ud fra bidragssatsen. Kur

    https://www.mybanker.dk/sammenlign/bolig/bidragssatser/

    #224024
    thsvForfatter

    Hvor stort lån har I?
    og hvilken værdi kan boligen realistisk vurderes til?
    Har I anden gæld?
    Fremtidsudsigter, vil I renovere, flytte eller købe ny bil indenfor de kommende år?

    #224030
    Bugge20Forfatter

    ca. 1450000, og vi vil have 200.000 ud til lidt renovering og bil. Huset er netop vurderet til 2150000

    #224050
    thsvForfatter

    Altså næsten 80% belåning i forhold til vurdering.

    Mit bud:
    0-60% som 2% med afdrag
    60-77% som prioritetslån til 1,2-1,5% som flere banker tilbyder for tiden.

    Med denne konstruktion opnås lavere adm.bidrag på RK-lånet og en meget lav rente på delen over de 60% plus flexibilitet.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.