Salg af lejlighed 1 dag efter mulighed for indfrielse af lån!

Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Indlæg
  • #222704
    peter holm larsenForfatter

    Kære Thsv,

    Jeg har ikke skrevet den samlede pris bliver 4-6.000 kr. Du læser simpelt hen ikke hvad jeg har skrevet. Prøv at læse sidste sætning i mit indlæg.

    Det er ikke at trække i land – det er dig de tænker til at læse grundigt.

    Vores uenighed består som jeg ser det om kurserne ændre sig efter auktionen som du skriver.

    Men hvis indfrielsen koster 15.000 kr. Som du skriver – er det som jeg også skrev væsentlig under de 50.000 kr. banken har oplyst.

    Men prøv at forholde dig til hvad spørges alternativ havde været!!!!!

    #222708
    thsvForfatter

    Hvorfor i alverden skriver du så et beløb på 4-6.000 kr til trådstarter i stedet for de 50.000 kr???

    Vi andre kan altså kun læse det du skriver og ikke det du tænker!

    Obligationen bag F3-lånet er denne:
    http://www.nasdaqomxnordic.com/bonds/denmark/microsite?Instrument=XCSE1NYK13HOKDKK19RT

    Tydeligvis faldet lidt i kurs herunder flexauktionen.
    Bemærk det er rå kurs uden kursskæring.

    #222732
    peter holm larsenForfatter

    Thsv,

    Prøv at læse linjen “Så er der lidt kurtage ved tilbagekøb af oblsgationerne – men det kommer det bliver mange gange lavere end de 50.000 kr."

    Jeg kan jo ikke gøre for du heller ikke her kan læse, men gør det jo farligt at stole på dine svar i fald!

    #222736
    thsvForfatter

    PHL: Modsat dig, svarer jeg på det trådstarter spørger om:

    Hvor meget koster det mig at indfri et lån på 1½ mill. efter det er blevet refinansieret 30/9!
    Din oplysning er så kun det halve svar, da du ikke tager højde for den dårligere kurs ved auktionen og den kursskæring der er der!

    Og du sammenligner jo netop dit beløb på 4-6.000 kr med de 50.000 kr!
    Konklusion: Du har ikke styr på hvad du skriver om!

    Du omtaler på intet tidspunkt de 2 gange kursskæring, der er tale om i det oprindelige indlæg!

    #222746
    peter holm larsenForfatter

    Hej Thsv,

    Du er som altid god til at påstå andre tager fejl. Men prøv og læs trådstarters indlæg. Der skrives: “(én hverdag for sent til at skifte lån)".

    Der står ikke han vil opsige lånet! Gør der ?

    Nej skifte! Kunne være fra F3 til fx. F1. Ikke fra F3 til ingen ting – det hedder nemlig indfrielse.

    Du er så talentløs at du end ikke kan læse et spillet indlæg med en lix 20. Endnu engang vil jeg bare pointere herinde, hvor farligt det kan være at søge råd i et forum når der er elementer (lad mig bruge den begnelse) der kun har til formål at spolere dabatten.

    Men svar så en gang på mit spørgsmål – hvad betyder “skifte lån"? Kan berolige dig med jeg har ringet til Realkredit Danmark, Nordea Kredit og Nykredit. De havde alle 3 et identisk indholdsmæssig svar.

    Men find en rådgiver i et Realkreditinstitut der støtter din påstand – og så skriv kontaktinformationerne på personen her! Det må jo være let for dig – 🙂

    Men find bare en person – der støtter dit syn, som vil stå ved det.

    #222748
    Delta meansForfatter

    Hej Peter og Thsv,

    Lige som jeres debat er kommet ud på et overdrev. Om hvem der mener hvad og hvorfor. Indholdsmæssigt er jeres indlæg sådan set ok. Men læg nu striden på hylden.

    Faktum i uomtvistelig at der spørges om prisen for indfrielse kan udgøre ca, 50.000 kr. og det er i jo begge enige om er skudt meget over målet.

    Faktum er også at der spørges til en omlægning og ikke en indfrielse. Det vil jo ikke vær muligt for spørger at indfri lånet 1. oktober – da han jo ikke har købesummen udbetalt der.

    #222780
    peter holm larsenForfatter

    Hej Delta Means,
    Du rammer lige min pointe – der spørges om omkostningen ved omlægning pr. 1/10 – netop det jeg skrev 21/8!

    Men der er for mange her der læse 1/2 delen af hvad der skrives – og gætter sig til resten – og så iøvrigt uddrages citater ufuldstændigt – og direkte udelader ord inde i citatet.

    Videnhabsteoretisk vil jeg undlade at anføre hvad dette bliver betegnet som.

    #222782
    thsvForfatter

    Hej Delte!

    Du tager fejl!

    Fakta er at der spørges om en indfrielse, hvilket du ville fatte, hvis du læste trådes startoplæg!

    PHLs udgydelser er intet værd når han mener at 70% af 250K er 150K, LOL!

    #222854
    peter holm larsenForfatter

    Hej Thsv,

    Netop 🙂 !!!!!

    Der spørgers om indfrielsesomkostningerne!

    Det du regner på er såvel optagelsesomkostningerne (refinansieringsomkostningerne) som indfrielsesomkostningerne på lånet 🙂

    Jeg har ikke skrevet at 70% af 250k er 150 k – men skrevet at 70% af 250 k er ca. 150k!

    Kan du se der er en lille forskel på de to sætninger “ca."

    Men lige som du altid tager fejl – kan du end ikke stave “Delta".

    #222946
    peter holm larsenForfatter

    Så blev Thsv endelig tavs – måske det ville være passene at indrømme sine fejl.

Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.