lån til 2,5% – har brug for desperat hjælp!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • kimfjForfatter
    Indlæg
  • #95452
    kimfjForfatter

    Hej

    Jeg og min lille børnefamile er ved optage et realkreditlån med afdrag gennem BRF via min bank. lånet er til et kurs med øjeblikkelig overtagelse.

    Jeg oplyste, at jeg ville have et 2% lån, som står i ca kurs 97.. Kunderådgiveren ringer tilbage at der er mulighed for et 2,5% lån til kurs 99,2, hvor jeg derved vil få et mindre kurstab.

    Problemet er at der står intet på BRF’s hjemmeside om at 2,5% er nede i under kurs 100? – ej heller på andre realkredithjemmeside, som jeg kan se det. kunderågiveren har rechecket hos BRF og den er god nok. Sandsynligvis en fejl fra BRF’s side – måske at de har givet mig renten på et lån uden afdrag ved en fejl eller et fald i kursen på selve dagen?

    Umiddelbart vil jeg få en kursgevinst, men det er lidt uldent eller uforståeligt for mig. Er der nogle af jer der kan forstå og evt komme med et godt råd om hvordan jeg skal forholde mig?

    Jeg sætte stor pris på hjælpen!!! Tak på forhånd!

    Mvh
    Kim

    #222392
    thsvForfatter

    Umuligt at udtale sig om, hvad du kan gøre uden at kunne se dine papirer.
    Har du accepteret et lånetilbud er der ikke rigtigt noget at gøre.

    Er der tale om et 2,5% uden afdrag bliver lånet langt dyrere i løbet af løbetiden grundet den højere rente, de 2,2 point i kursforskel dækker kun renteforskellen netto i ca. 7 år.

    #222398
    kimfjForfatter

    Tak for svar.

    Jeg er blevet anbefalet at underskrive af ekstern rådgiver, da lånetilbuddet kan give en kursgevinst ved hjemtagning af lån. Åbenbart kan jeg være heldig at jeg har fået lånet til lige under kurs 2,5%….

    Der er ikke tale om et låne uden afdrag..

    Igen tak for svaret..

    #229254
    Morgens PForfatter

    Har du fået 2,5 %? Og i så fald hvordan? Den er over kurs 100 alle steder?

    #229258
    KrisserForfatter

    Formentlig ved at optage det for to år siden, dengang indlægget blev skrevet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.