Rentetilpasning F5 til oktober 2016/Nykredit

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Kongens LyngbyForfatter
    Indlæg
  • #95387
    Kongens LyngbyForfatter

    Jeg skal rentetilpasse mit F5 og give besked inden 29/7-16. Da jeg ikke ved om jeg skal sælge huset om et år eller mindre, vil jeg høre hvad i kan anbefale.

    Jeg har Nykredit og kan fortsætte mit F5 med en omkostning på 950,- kr., fortsætte i Nykredit med bidragssats på 0,58 %. Da renten pt. er 0,43 og at chancen for en lavere F5 rente nok er ret lille, ser jeg det faktisk som en god ide at forlænge F5 lånet, selvom jeg måske kun skal have det i 1 år.

    Alternativt skal jeg lave en omlægning til et F-kort, som Nykredit anbefaler, men så starter jeg med ca. 10.000,- i omlægning og ca. 5 000,- mere pr. år i bidragssats, da jeg ryger over i Totalkredit.

    Har jeg ikke ret i, at det kun er en dårlig forretning for mig, hvis renten falder og at det faktisk er en fordel hvis renten stiger, da kursen på obligationerne jo så vil falde. Så selvom det måske kan lyde tosset, at starte en ny 5 årig periode (F5), selvom der muligvis skal sælges om et år, så er det rent faktisk nok det smarteste for mig lige nu, grundet den meget lave rente 0,43 og ikke stor sandsynlighed for yderligere rentesænkning, samt de sparrede omkostninger det første år (Etablering 10.000 + højere bidrag 5000=15.000,-).

    Håber på lidt input – Please !!!

    #221772
    testForfatter

    Den nye ejer kan jo overtage dit lån. Det er en overset mulighed men det spare faktisk en del omkostninger for køber

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.