Andelsbolig – kassekredit

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Karsten HouForfatter
    Indlæg
  • #95385
    Karsten HouForfatter

    Hej

    Er der nogen der kan hjælpe….
    Hvis jeg nu har et andelsboliglån på 1.000.000 og afdrager 7000 om måneden.
    Jeg har også 500.000 stående som jeg har brug for er meget likvid…..
    Altså kan bruges fra det ene øjeblik til det andet.

    Findes der en kassekredit / Andelskredit som gør at jeg har adgang til de 500.000 – hvis jeg får brug for det.
    Samtidig med at jeg sparer renterne på de 500.000 – så længe de står på " Andelskreditten"

    Venlig Hilsen

    Karsten

    #221752
    thsvForfatter

    Ja, den type lån kan du let finde.

    Lånetypen kaldes typisk andelskredit og koster f.eks. 4,7% i rente hos Nordea:
    https://www.nordea.dk/privat/lan/bolig/nordea-andel.html#tab=Priser

    Altså en del dyrere end det normale andelslån til 3,6%.

    #221756
    testForfatter

    og sammen produkt findes i danske bank fra 5%

    hvordan de senest udmelde prisstigninger fra Nordea der er 27 gange højre ind nødvendigt kommer til at påvirker rente i nordea på andre produkter ved jeg ikke.

    https://www.danskebank.dk/PDF/Priseksempler/Priseksempel-Kredit-Andelboligkredit.pdf

    #221758
    thsvForfatter

    Altså dyrere i DB selv for kunden med bedst økonomi, hvor alle opnår de 4,7% hos Nordea, hvis de blot godkender låner.

    Har kendskab til flere familier hvor renten langsomt blev skruet op til 8-9% på de der andelskreditter i DB, så giver ikke meget for den bank!

    #221762
    testForfatter

    🙂 sku som at trykke på en knap THSV. Og ingen kunder i nordea har nogen siden oplevet at få hævet deres rente vel?

    nuvel fakt om at DB også er en mulighed nævnt du har så svinet dem til som sædvanligt

    min rente har de aldrig hævet i DB men havde jeg valgt en kredit i nordea var den blevet det.

    i øvrigt var de så en der i en anden tråd nævnte at det ikke kun var rente man sku fokusere på men hele pakken.

    #221872
    Lille hus..Forfatter

    Hej!
    Har kigget på lånemuligheder de sidste dage og Jyske bank har sådan en ordning, mener de lå meget fornuftigt mht renten.

    #221874
    peter holm larsenForfatter

    Og igen til Thsv og Test – de priser i henviser til er listepriser – og kan sagtens forhandles længere ned. Så er tegn på ren uvidenhed og vildledning ikke at oplyse dette til en spørger i dette forum.

    Men rigtig stor kløgt kan du måske komme ned på det halve i rente i % .

    #221888
    testForfatter

    og en forhandling stater man bedste ved at undersøg de forskelle muligheder der er i stedet for blindt at henvise til at nordea altid er billig og Danske bank altid er dyr. Det er ikke korekt.

    Ta en rundet til de forskellig banker og få tilbud og forslag det bliver man aldrig dummere af og bør gøre med mellemrum

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.