Boliglån til studerende.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Simon RønbøgForfatter
    Indlæg
  • #95372
    Simon RønbøgForfatter

    Hej.

    Jeg er studerende og har 3 år tilbage af min uddannelse.
    – har 110.000 til udbetaling.
    – Månedlig indtægt på 8200 (efter skat) pga. studiejob.

    Har kigget på en lejlighed til 1.100.000 kr. i Aalborg

    Det var ikke realistisk at få godkendt et boliglån hos danske bank, da jeg skal have et rådighedsbeløb på 4000 ,- efter alle udgifter på lejlighed ved fastforrentet lån over 30 år. Mit ønske er at få et afdragsfrit lån og dermed førhøje rådighedsbeløbet.

    Nogen der har erfaringer med banker der er villig til at gå med til et mindre rådighedsbeløb, evt. regne SU-lån med som en indtægt.

    På forhånd tak!

    #221630
    MichaelForfatter

    Glem det. Ingen regner et lån med som en indtægt da det naturligvis ikke ER en indtægt

    Køb bolig når du er færdig med uddannelsen og har et arbejde

    #221642
    Christensen86Forfatter

    Prøv sparnord eller lån og spar.

    #221644
    thsvForfatter

    Michael tager fejl, da et SU-lån godt kan indgå i budgettet og forhøje rådighedsbeløbet.
    Har selv været igennem møllen med sønnens overtagelse af ejerlejlighed, men risikoen for banken var selvfølgelig også beskeden med en belåning på 60% og resten kontant.
    Det vigtigste her at banken regner på det og tror på at uddannelsen fører til job, så der er sikkerhed for ydelserne bagefter.

    Til gengæld skal man kunne godkendes til fastforrentet lån med afdrag, uanset man tager et andet lån og med den beskedne udbetaling i dette tilfælde er bankens risiko langt højere.

    #221664
    HalliHalloForfatter

    Simon Rønberg, har du ikke familie, der kan spæde lidt til? For på den måde at få dit ønske opfyldt………

    Ellers forhør dig hos andre banker, ingen kan af gode grunde ikke lige sige, at den og den bank kan hjælpe dig. Det tror jeg godt du forstår, eller hvad?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.