HJÆLP – Boliglån, skal vi låne sammen eller hver for sig?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Nyiboligverdenen93Forfatter
    Indlæg
  • #95366
    Nyiboligverdenen93Forfatter

    Hej 🙂
    Vi er et par på 23, som kigger på hus og er i tvivl om hvordan vi skal sammenskrue vores lån.
    Vi har kigget på forskellige huse som ligger på imellem 1 million – 3.4 millioner.
    Min kæreste ejer en lejlighed, hvor han har omkring 1 million i friværdi og som er vurderet til omkring 3.2 millioner. Han ønsker ikke at sælge lejligheden, hvis han kan undgå det.
    Vi har begge en forholdsvis lav indtægt på cirka 15.000, da vi er selvstændige og beholder mest mulig kapital i virksomheden.
    Hvordan vil I foreslå at vi strikker et boliglån sammen? Giver det mening at vi hver især opsøger vores separate banker og låner så meget som vi kan få lov til? Jeg vil udentvivl kunne låne væsentlig mindre end min kæreste, da han har et aktiv i hans lejlighed.

    Han er som udgangspunkt ikke interesseret i at vi tager et fælles lån, da han synes at han løber for stor en risiko ved at tage et fælles lån, da han ikke har lyst til at skulle hæfte solidarisk for mig, hvis vi skulle gå fra hinanden. Han nævner muligheden for, at vi kan tage et fælles lån hvis hans lejlighed bliver holdt 100% udenfor lånet.
    Er der nogle der har gode råd til hvad vi gør?
    Mange tak på forhånd! 🙂

    #221538
    testForfatter

    Hvordan Søren vil i finansiere et huskøb i den størrelse med en samlet indtægt på 30.000kr

    Start med at lave et budget

    #221542
    Nyiboligverdenen93Forfatter

    Lejligheden vil kunne lejes ud for 12tusinde om måneden og vi har et meget lavt forbrug, så det er ikke dét jeg har skrubler ved. Det er hvordan lånet skal stables på benene. 🙂

    #221546
    thsvForfatter

    Det virker ikke som om I er klar til at købe bolig sammen med de forbehold din kæreste har.

    Start med at bo sammen i lejligheden, så må huskøbet komme senere, når I er helt sikre på at kunne holde hinanden ud.

    Jeres indkomstforhold er ikke sådan at i kan have en udlejningsbolig og kunne tåle et boliglån, der skal jo også være råd til tomgangsperioder.

    #221576
    testForfatter

    Fælles er lån vil været et krav. Thsv har ret i at i ikke er klar

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.